Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Game Engine to Generate Synthetic Datasets for Machine Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00345199" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00345199 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://cescg.org/cescg_submission/using-game-engine-to-generate-synthetic-datasets-for-machine-learning/" target="_blank" >https://cescg.org/cescg_submission/using-game-engine-to-generate-synthetic-datasets-for-machine-learning/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Game Engine to Generate Synthetic Datasets for Machine Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Datasets for use in computer vision machine learning areoften challenging to acquire. Often, datasets are createdeither using hand-labeling or via expensive measurements.In this paper, we characterize different augmented imagedata used in computer vision machine learning tasks andpropose a method of generating such data synthetically us-ing a game engine. We implement a Unity plugin for cre-ating such augmented image data outputs, usable in exist-ing Unity projects. The implementation allows for RGBlit output and several ground-truth outputs, such as depthand normal information, object or category segmentation,motion segmentation, forward and backward optical flowand occlusions, 2D and 3D bounding boxes, and cameraparameters. We also explore the possibilities of added re-alism by using an external path-tracing renderer instead ofthe rasterization pipeline, which is currently the standardin most game engines. We demonstrate our tool by cre-ating configurable example scenes, which are specificallydesigned for training machine learning algorithms.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Game Engine to Generate Synthetic Datasets for Machine Learning

  • Popis výsledku anglicky

    Datasets for use in computer vision machine learning areoften challenging to acquire. Often, datasets are createdeither using hand-labeling or via expensive measurements.In this paper, we characterize different augmented imagedata used in computer vision machine learning tasks andpropose a method of generating such data synthetically us-ing a game engine. We implement a Unity plugin for cre-ating such augmented image data outputs, usable in exist-ing Unity projects. The implementation allows for RGBlit output and several ground-truth outputs, such as depthand normal information, object or category segmentation,motion segmentation, forward and backward optical flowand occlusions, 2D and 3D bounding boxes, and cameraparameters. We also explore the possibilities of added re-alism by using an external path-tracing renderer instead ofthe rasterization pipeline, which is currently the standardin most game engines. We demonstrate our tool by cre-ating configurable example scenes, which are specificallydesigned for training machine learning algorithms.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů