Robust Audio-Based Vehicle Counting in Low-to-Moderate Traffic Flow
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00346166" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00346166 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/IV47402.2020.9304600" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/IV47402.2020.9304600</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IV47402.2020.9304600" target="_blank" >10.1109/IV47402.2020.9304600</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Robust Audio-Based Vehicle Counting in Low-to-Moderate Traffic Flow
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents a method for audio-based vehicle counting (VC) in low-to-moderate traffic using one-channel sound. We formulate VC as a regression problem, i.e., we predict the distance between a vehicle and the microphone. Minima of the proposed distance function correspond to vehicles passing by the microphone. V C is carried out via local minima detection in the predicted distance. We propose to set the minima detection threshold at a point where the probabilities of false positives and false negatives coincide so they statistically cancel each other in total vehicle number. The method is trained and tested on a traffic-monitoring dataset comprising 422 short, 20-second one-channel sound files with a total of 1421 vehicles passing by the microphone. Relative V C error in a traffic location not used in the training is below 2% within a wide range of detection threshold values. Experimental results show that the regression accuracy in noisy environments is improved by introducing a novel high-frequency power feature.
Název v anglickém jazyce
Robust Audio-Based Vehicle Counting in Low-to-Moderate Traffic Flow
Popis výsledku anglicky
The paper presents a method for audio-based vehicle counting (VC) in low-to-moderate traffic using one-channel sound. We formulate VC as a regression problem, i.e., we predict the distance between a vehicle and the microphone. Minima of the proposed distance function correspond to vehicles passing by the microphone. V C is carried out via local minima detection in the predicted distance. We propose to set the minima detection threshold at a point where the probabilities of false positives and false negatives coincide so they statistically cancel each other in total vehicle number. The method is trained and tested on a traffic-monitoring dataset comprising 422 short, 20-second one-channel sound files with a total of 1421 vehicles passing by the microphone. Relative V C error in a traffic location not used in the training is below 2% within a wide range of detection threshold values. Experimental results show that the regression accuracy in noisy environments is improved by introducing a novel high-frequency power feature.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2020 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV)
ISBN
978-1-7281-6673-5
ISSN
1931-0587
e-ISSN
2642-7214
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1608-1614
Název nakladatele
IEEE Industrial Electronics Society
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Las Vegas
Datum konání akce
19. 10. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—