Increasing students’ motivation example form discrete mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00349131" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00349131 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Increasing students’ motivation example form discrete mathematics
Popis výsledku v původním jazyce
In mathematics education, especially for engineering students, two main problems occur, the first one being unfamiliarity with the language of mathematics, the second one being students’ motivation. Very often students, especially engineering ones, perceive mathematics as an obstacle to their engineering degree, which results in surface learning. The contribution deals with one example of a part of a discrete mathematics course that can serve well to increase motivation of students to work with mathematical notions and develop some mathematical competencies. Experience from teaching discrete mathematics course for 1st and 2nd year students is given.
Název v anglickém jazyce
Increasing students’ motivation example form discrete mathematics
Popis výsledku anglicky
In mathematics education, especially for engineering students, two main problems occur, the first one being unfamiliarity with the language of mathematics, the second one being students’ motivation. Very often students, especially engineering ones, perceive mathematics as an obstacle to their engineering degree, which results in surface learning. The contribution deals with one example of a part of a discrete mathematics course that can serve well to increase motivation of students to work with mathematical notions and develop some mathematical competencies. Experience from teaching discrete mathematics course for 1st and 2nd year students is given.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
19th Conference on Applied Mathematics Aplimat 2020 proceedings
ISBN
978-80-227-4983-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
354-359
Název nakladatele
Slovak University of Technology
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
4. 2. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—