Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Increasing students’ motivation example form discrete mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00349131" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00349131 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Increasing students’ motivation example form discrete mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In mathematics education, especially for engineering students, two main problems occur, the first one being unfamiliarity with the language of mathematics, the second one being students’ motivation. Very often students, especially engineering ones, perceive mathematics as an obstacle to their engineering degree, which results in surface learning. The contribution deals with one example of a part of a discrete mathematics course that can serve well to increase motivation of students to work with mathematical notions and develop some mathematical competencies. Experience from teaching discrete mathematics course for 1st and 2nd year students is given.

  • Název v anglickém jazyce

    Increasing students’ motivation example form discrete mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    In mathematics education, especially for engineering students, two main problems occur, the first one being unfamiliarity with the language of mathematics, the second one being students’ motivation. Very often students, especially engineering ones, perceive mathematics as an obstacle to their engineering degree, which results in surface learning. The contribution deals with one example of a part of a discrete mathematics course that can serve well to increase motivation of students to work with mathematical notions and develop some mathematical competencies. Experience from teaching discrete mathematics course for 1st and 2nd year students is given.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    19th Conference on Applied Mathematics Aplimat 2020 proceedings

  • ISBN

    978-80-227-4983-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    354-359

  • Název nakladatele

    Slovak University of Technology

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    4. 2. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku