Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

QuadStack: An Efficient Representation and Direct Rendering of Layered Datasets

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F21%3A00343857" target="_blank" >RIV/68407700:21230/21:00343857 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/TVCG.2020.2981565" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/TVCG.2020.2981565</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TVCG.2020.2981565" target="_blank" >10.1109/TVCG.2020.2981565</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    QuadStack: An Efficient Representation and Direct Rendering of Layered Datasets

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We introduce QuadStack, a novel algorithm for volumetric data compression and direct rendering. Our algorithm exploits the data redundancy often found in layered datasets that are common in science and engineering fields such as geology, biology, mechanical engineering, medicine, etc. QuadStack first compresses the volumetric data into vertical stacks that are then compressed into a quadtree that identifies and represents the layered structures at the internal nodes. The associated data (color, material, density, etc.) and shape of these layer structures are decoupled and encoded independently, leading to high compression rates (4x to 45x) of the original voxel model memory footprint in our experiments). We also introduce an algorithm for value retrieving from the QuadStack representation and we show that the access has logarithmic complexity. Because of the fast access, QuadStack is suitable for efficient data representation and direct rendering and we show that our GPU implementation performs comparable in speed with the state-of-the-art algorithms (18-79 MRays/s in our implementation), while maintaining a significantly smaller memory footprint

  • Název v anglickém jazyce

    QuadStack: An Efficient Representation and Direct Rendering of Layered Datasets

  • Popis výsledku anglicky

    We introduce QuadStack, a novel algorithm for volumetric data compression and direct rendering. Our algorithm exploits the data redundancy often found in layered datasets that are common in science and engineering fields such as geology, biology, mechanical engineering, medicine, etc. QuadStack first compresses the volumetric data into vertical stacks that are then compressed into a quadtree that identifies and represents the layered structures at the internal nodes. The associated data (color, material, density, etc.) and shape of these layer structures are decoupled and encoded independently, leading to high compression rates (4x to 45x) of the original voxel model memory footprint in our experiments). We also introduce an algorithm for value retrieving from the QuadStack representation and we show that the access has logarithmic complexity. Because of the fast access, QuadStack is suitable for efficient data representation and direct rendering and we show that our GPU implementation performs comparable in speed with the state-of-the-art algorithms (18-79 MRays/s in our implementation), while maintaining a significantly smaller memory footprint

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics

  • ISSN

    1077-2626

  • e-ISSN

    1941-0506

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    3733-3744

  • Kód UT WoS článku

    000679532000010

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85111772911