VAO++: Practical Volumetric Ambient Occlusion for Games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00314765" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00314765 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21230/17:00314765
Výsledek na webu
<a href="http://dcgi.fel.cvut.cz/home/bittner/publications/egsr2017.pdf" target="_blank" >http://dcgi.fel.cvut.cz/home/bittner/publications/egsr2017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
VAO++: Practical Volumetric Ambient Occlusion for Games
Popis výsledku v původním jazyce
Ambient occlusion is one of the commonly used methods to increase visual fidelity in real-time rendering applications. We propose several extensions of the recently introduced volumetric ambient occlusion method. These extensions improve the properties of the methods with a particular focus on the quality vs performance tradeoff and wide applicability in contemporary games. We describe the implementation of the proposed algorithm and its extensions. We implemented the method as a camera effect within the Unity game engine. The results show that our implementation compares favorably with the standard ambient occlusion in Unity both in terms of quality and speed.
Název v anglickém jazyce
VAO++: Practical Volumetric Ambient Occlusion for Games
Popis výsledku anglicky
Ambient occlusion is one of the commonly used methods to increase visual fidelity in real-time rendering applications. We propose several extensions of the recently introduced volumetric ambient occlusion method. These extensions improve the properties of the methods with a particular focus on the quality vs performance tradeoff and wide applicability in contemporary games. We describe the implementation of the proposed algorithm and its extensions. We implemented the method as a camera effect within the Unity game engine. The results show that our implementation compares favorably with the standard ambient occlusion in Unity both in terms of quality and speed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Rendering - Experimental Ideas & Implementations 2017
ISBN
978-3-03868-045-1
ISSN
1727-3463
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
31-39
Název nakladatele
Eurographics Association
Místo vydání
Aire-la-Ville
Místo konání akce
Helsinki
Datum konání akce
19. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—