On-demand Robotic Fleet Routing in Capacitated Networks with Time-varying Transportation Demand
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F21%3A00347055" target="_blank" >RIV/68407700:21230/21:00347055 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.5220/0010261009070915" target="_blank" >https://doi.org/10.5220/0010261009070915</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5220/0010261009070915" target="_blank" >10.5220/0010261009070915</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On-demand Robotic Fleet Routing in Capacitated Networks with Time-varying Transportation Demand
Popis výsledku v původním jazyce
In large-scale automated mobility-on-demand systems, the fleet manager is able to assign routes to individual automated vehicles in a way that minimizes formation of congestion. We formalize the problem of on-demand fleet routing in capacitated networks with time-varying demand. We demonstrate the limits of application of the steady-state flows approach in systems with time-varying demand and formulate a linear program to compute congestion-free routes for the vehicles in capacitated networks under time-varying demand. We evaluate the proposed approach in the simulation of a simplified, but characteristic illustrative example. The experiment reveals that the proposed routing approach can route 42% more traffic in congestion-free regime than the steady-state flow approach through the same network.
Název v anglickém jazyce
On-demand Robotic Fleet Routing in Capacitated Networks with Time-varying Transportation Demand
Popis výsledku anglicky
In large-scale automated mobility-on-demand systems, the fleet manager is able to assign routes to individual automated vehicles in a way that minimizes formation of congestion. We formalize the problem of on-demand fleet routing in capacitated networks with time-varying demand. We demonstrate the limits of application of the steady-state flows approach in systems with time-varying demand and formulate a linear program to compute congestion-free routes for the vehicles in capacitated networks under time-varying demand. We evaluate the proposed approach in the simulation of a simplified, but characteristic illustrative example. The experiment reveals that the proposed routing approach can route 42% more traffic in congestion-free regime than the steady-state flow approach through the same network.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000765" target="_blank" >EF16_019/0000765: Výzkumné centrum informatiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 13th International Conference on Agents and Artificial Intelligence - Volume 2: ICAART
ISBN
978-989-758-484-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
907-915
Název nakladatele
SCITEPRESS – Science and Technology Publications, Lda
Místo vydání
Lisboa
Místo konání akce
Vídeň
Datum konání akce
4. 2. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000661455800101