Routing a Fleet of Automated Vehicles in a Capacitated Transportation Network
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00339684" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00339684 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/IROS40897.2019.8967723" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/IROS40897.2019.8967723</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IROS40897.2019.8967723" target="_blank" >10.1109/IROS40897.2019.8967723</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Routing a Fleet of Automated Vehicles in a Capacitated Transportation Network
Popis výsledku v původním jazyce
Routing of a fleet of automated unit-occupancy vehicles in a capacitated transportation network is an emerging problem that needs to be addressed to realize large-scale automated transportation systems. We adopt an existing network-flow-based model for the problem and present a new reformulation based on Dantzig-Wolfe decomposition. This reformulation allows us to apply the column generation solution technique which, in turn, enables us to solve large-scale problem instances with tens of thousands of requests on networks with thousands of links. We empirically compare our method to the state-of-the-art approach on several standard benchmark instances and find that the computational time of our solution approach scales qualitatively better in all tested problem instance parameters: namely, in the size of the transportation network, in the magnitude of demand intensity, and in the number of demand flows.
Název v anglickém jazyce
Routing a Fleet of Automated Vehicles in a Capacitated Transportation Network
Popis výsledku anglicky
Routing of a fleet of automated unit-occupancy vehicles in a capacitated transportation network is an emerging problem that needs to be addressed to realize large-scale automated transportation systems. We adopt an existing network-flow-based model for the problem and present a new reformulation based on Dantzig-Wolfe decomposition. This reformulation allows us to apply the column generation solution technique which, in turn, enables us to solve large-scale problem instances with tens of thousands of requests on networks with thousands of links. We empirically compare our method to the state-of-the-art approach on several standard benchmark instances and find that the computational time of our solution approach scales qualitatively better in all tested problem instance parameters: namely, in the size of the transportation network, in the magnitude of demand intensity, and in the number of demand flows.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2019 IEEE/RSJ International Conference on Intelligent Robots and Systems (IROS)
ISBN
978-1-7281-4004-9
ISSN
2153-0858
e-ISSN
2153-0866
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
8223-8229
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway, NJ
Místo konání akce
Macau
Datum konání akce
4. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—