Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vehicular VLC: A Ray Tracing Study Based on Measured Radiation Patterns of Commercial Taillights

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F21%3A00350732" target="_blank" >RIV/68407700:21230/21:00350732 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/LPT.2021.3065233" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/LPT.2021.3065233</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/LPT.2021.3065233" target="_blank" >10.1109/LPT.2021.3065233</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vehicular VLC: A Ray Tracing Study Based on Measured Radiation Patterns of Commercial Taillights

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this letter, we investigate the performance of vehicular visible light communications based on the radiation patterns of different commercial taillights (TLs) using non-sequential ray tracing simulations. Our simulation results indicate a significant variation in the path loss compared with Lambertian model. Based on the ray tracing results, we propose a new path loss model as a function of the propagation distance considering the asymmetrical radiation pattern of TLs. We use this model to derive the attainable transmission distance. We further present the delay spread for various vehicular communication scenarios to demonstrate the effect of neighboring vehicles.

  • Název v anglickém jazyce

    Vehicular VLC: A Ray Tracing Study Based on Measured Radiation Patterns of Commercial Taillights

  • Popis výsledku anglicky

    In this letter, we investigate the performance of vehicular visible light communications based on the radiation patterns of different commercial taillights (TLs) using non-sequential ray tracing simulations. Our simulation results indicate a significant variation in the path loss compared with Lambertian model. Based on the ray tracing results, we propose a new path loss model as a function of the propagation distance considering the asymmetrical radiation pattern of TLs. We use this model to derive the attainable transmission distance. We further present the delay spread for various vehicular communication scenarios to demonstrate the effect of neighboring vehicles.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Photonics Technology Letters

  • ISSN

    1041-1135

  • e-ISSN

    1941-0174

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    16

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    904-907

  • Kód UT WoS článku

    000678334400027

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85102615244