Vehicular VLC: A Ray Tracing Study Based on Measured Radiation Patterns of Commercial Taillights
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F21%3A00350732" target="_blank" >RIV/68407700:21230/21:00350732 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/LPT.2021.3065233" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/LPT.2021.3065233</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/LPT.2021.3065233" target="_blank" >10.1109/LPT.2021.3065233</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Vehicular VLC: A Ray Tracing Study Based on Measured Radiation Patterns of Commercial Taillights
Popis výsledku v původním jazyce
In this letter, we investigate the performance of vehicular visible light communications based on the radiation patterns of different commercial taillights (TLs) using non-sequential ray tracing simulations. Our simulation results indicate a significant variation in the path loss compared with Lambertian model. Based on the ray tracing results, we propose a new path loss model as a function of the propagation distance considering the asymmetrical radiation pattern of TLs. We use this model to derive the attainable transmission distance. We further present the delay spread for various vehicular communication scenarios to demonstrate the effect of neighboring vehicles.
Název v anglickém jazyce
Vehicular VLC: A Ray Tracing Study Based on Measured Radiation Patterns of Commercial Taillights
Popis výsledku anglicky
In this letter, we investigate the performance of vehicular visible light communications based on the radiation patterns of different commercial taillights (TLs) using non-sequential ray tracing simulations. Our simulation results indicate a significant variation in the path loss compared with Lambertian model. Based on the ray tracing results, we propose a new path loss model as a function of the propagation distance considering the asymmetrical radiation pattern of TLs. We use this model to derive the attainable transmission distance. We further present the delay spread for various vehicular communication scenarios to demonstrate the effect of neighboring vehicles.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IEEE Photonics Technology Letters
ISSN
1041-1135
e-ISSN
1941-0174
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
16
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
904-907
Kód UT WoS článku
000678334400027
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85102615244