Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Statistical channel modelling of dynamic vehicular visible light communication system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F21%3A00347381" target="_blank" >RIV/68407700:21230/21:00347381 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.vehcom.2021.100339" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.vehcom.2021.100339</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.vehcom.2021.100339" target="_blank" >10.1016/j.vehcom.2021.100339</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Statistical channel modelling of dynamic vehicular visible light communication system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper studies a statistical channel model for dynamic vehicular visible light communication systems. The proposed model considers the effect of variation in inter-vehicular spacing and the geometrical changes on path loss of the channel. The study also considers different weather conditions and vehicle mobility based on a realistic traffic flow model that considers traffic density during different times of the day. Monte Carlo simulation is used to examine the obtained statistical model for different transmission scenarios. In addition, the Kolmogorov-Smirnov test for the statistical model and Monte Carlo simulation has been performed to verify that they represent the same distribution. The results show that the channel statistical distribution varies with the traffic flow and inter-vehicular spacing, which changes at different times of the day. The results also show that the path loss values of the non-line-of-sight component are significantly larger than the path loss values of the line-of-sight component of the channel when a single reflector is considered. However, at rush hours, when inter-vehicle spacing becomes shorter, the path loss value of multiple reflections decreases significantly.

  • Název v anglickém jazyce

    Statistical channel modelling of dynamic vehicular visible light communication system

  • Popis výsledku anglicky

    This paper studies a statistical channel model for dynamic vehicular visible light communication systems. The proposed model considers the effect of variation in inter-vehicular spacing and the geometrical changes on path loss of the channel. The study also considers different weather conditions and vehicle mobility based on a realistic traffic flow model that considers traffic density during different times of the day. Monte Carlo simulation is used to examine the obtained statistical model for different transmission scenarios. In addition, the Kolmogorov-Smirnov test for the statistical model and Monte Carlo simulation has been performed to verify that they represent the same distribution. The results show that the channel statistical distribution varies with the traffic flow and inter-vehicular spacing, which changes at different times of the day. The results also show that the path loss values of the non-line-of-sight component are significantly larger than the path loss values of the line-of-sight component of the channel when a single reflector is considered. However, at rush hours, when inter-vehicle spacing becomes shorter, the path loss value of multiple reflections decreases significantly.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vehicular Communications

  • ISSN

    2214-2096

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Feb

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000648435600004

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85100819584