Pedestrian and Ego-vehicle Trajectory Prediction from Monocular Camera
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F21%3A00354367" target="_blank" >RIV/68407700:21230/21:00354367 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/CVPR46437.2021.01007" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/CVPR46437.2021.01007</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CVPR46437.2021.01007" target="_blank" >10.1109/CVPR46437.2021.01007</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pedestrian and Ego-vehicle Trajectory Prediction from Monocular Camera
Popis výsledku v původním jazyce
Predicting future pedestrian trajectory is a crucial component of autonomous driving systems, as recognizing critical situations based only on current pedestrian position may come too late for any meaningful corrective action (e.g. breaking) to take place. In this paper, we propose a new method to predict future position of pedestrians, with respect to a predicted future position of the ego-vehicle, thus giving a assistive/autonomous driving system sufficient time to respond. The method explicitly disentangles actual movement of pedestrians in real world from the ego-motion of the vehicle, using a future pose prediction network trained in self-supervised fashion, which allows the method to observe and predict the intrinsic pedestrian motion in a normalised view, that captures the same real-world location across multiple frames.
Název v anglickém jazyce
Pedestrian and Ego-vehicle Trajectory Prediction from Monocular Camera
Popis výsledku anglicky
Predicting future pedestrian trajectory is a crucial component of autonomous driving systems, as recognizing critical situations based only on current pedestrian position may come too late for any meaningful corrective action (e.g. breaking) to take place. In this paper, we propose a new method to predict future position of pedestrians, with respect to a predicted future position of the ego-vehicle, thus giving a assistive/autonomous driving system sufficient time to respond. The method explicitly disentangles actual movement of pedestrians in real world from the ego-motion of the vehicle, using a future pose prediction network trained in self-supervised fashion, which allows the method to observe and predict the intrinsic pedestrian motion in a normalised view, that captures the same real-world location across multiple frames.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000765" target="_blank" >EF16_019/0000765: Výzkumné centrum informatiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 2021 IEEE/CVF Conference on Computer Vision and Pattern Recognition (CVPR)
ISBN
978-1-6654-4509-2
ISSN
1063-6919
e-ISSN
2575-7075
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
10199-10207
Název nakladatele
IEEE Computer Society
Místo vydání
USA
Místo konání akce
Nashville
Datum konání akce
20. 6. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000742075000020