Motion Prediction Influence on the Pedestrian Intention Estimation Near a Zebra Crossing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21730%2F18%3A00325554" target="_blank" >RIV/68407700:21730/18:00325554 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.researchgate.net/publication/324255800_Motion_Prediction_Influence_on_the_Pedestrian_Intention_Estimation_Near_a_Zebra_Crossing" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/324255800_Motion_Prediction_Influence_on_the_Pedestrian_Intention_Estimation_Near_a_Zebra_Crossing</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5220/0006694403410348" target="_blank" >10.5220/0006694403410348</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Motion Prediction Influence on the Pedestrian Intention Estimation Near a Zebra Crossing
Popis výsledku v původním jazyce
The reported work contributes to the self-driving car efforts, more specifically to scenario understanding from the ego-car point of view. We focus on estimating the intentions of pedestrians near a zebra crossing. First, we predict the future motion of detected pedestrians in a three seconds time horizon. Second, we estimate the intention of each pedestrian to cross the street using a Bayesian network. Results indicate, that the dependence between the error rate of motion prediction and the intention estimation is sub-linear. Thus, despite the lower performance of motion prediction for the time scope larger than one second, the intention estimation remains relatively stable.
Název v anglickém jazyce
Motion Prediction Influence on the Pedestrian Intention Estimation Near a Zebra Crossing
Popis výsledku anglicky
The reported work contributes to the self-driving car efforts, more specifically to scenario understanding from the ego-car point of view. We focus on estimating the intentions of pedestrians near a zebra crossing. First, we predict the future motion of detected pedestrians in a three seconds time horizon. Second, we estimate the intention of each pedestrian to cross the street using a Bayesian network. Results indicate, that the dependence between the error rate of motion prediction and the intention estimation is sub-linear. Thus, despite the lower performance of motion prediction for the time scope larger than one second, the intention estimation remains relatively stable.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20204 - Robotics and automatic control
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 4th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems
ISBN
978-989-758-293-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
341-348
Název nakladatele
SciTePress - Science and Technology Publications
Místo vydání
Porto
Místo konání akce
Funchal, Madeira
Datum konání akce
16. 3. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—