Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Decoupling of vehicle lateral dynamics using four-wheel steering system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F21%3A00357117" target="_blank" >RIV/68407700:21230/21:00357117 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/PC52310.2021.9447489" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/PC52310.2021.9447489</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/PC52310.2021.9447489" target="_blank" >10.1109/PC52310.2021.9447489</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Decoupling of vehicle lateral dynamics using four-wheel steering system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The era of highly automated and namely renaissance of electric vehicles brings new vehicle interior configuration and concept of operations. The fully independent steering for each wheel vehicle concepts are reality. This paper presents a lateral control algorithm providing both low and more important high velocity dynamical steering capabilities. The main contribution of the presented work is utter decoupling of vehicle lateral motion. The car side velocity and cornering maneuver could be commanded and executed independently, assuring higher stability during high speed/highway maneuvers and unmatched nimbleness at low speed/city operations. Furthermore, the wheel side slip angle based control system provides full and independent utilization of each wheel traction ellipse in a lateral sense. Therefore the active safety on wheel level in guaranteed as the tire to road limits are actively preserved for each wheel. The resulting steer-by-wire systems seamlessly augment human driver commands and provides autonomous vehicles with active stabilization functionality.

  • Název v anglickém jazyce

    Decoupling of vehicle lateral dynamics using four-wheel steering system

  • Popis výsledku anglicky

    The era of highly automated and namely renaissance of electric vehicles brings new vehicle interior configuration and concept of operations. The fully independent steering for each wheel vehicle concepts are reality. This paper presents a lateral control algorithm providing both low and more important high velocity dynamical steering capabilities. The main contribution of the presented work is utter decoupling of vehicle lateral motion. The car side velocity and cornering maneuver could be commanded and executed independently, assuring higher stability during high speed/highway maneuvers and unmatched nimbleness at low speed/city operations. Furthermore, the wheel side slip angle based control system provides full and independent utilization of each wheel traction ellipse in a lateral sense. Therefore the active safety on wheel level in guaranteed as the tire to road limits are actively preserved for each wheel. The resulting steer-by-wire systems seamlessly augment human driver commands and provides autonomous vehicles with active stabilization functionality.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-18424S" target="_blank" >GA19-18424S: Distribuované řízení formací vozidel a síťových systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 23rd International Conference on Process Control

  • ISBN

    978-1-6654-0330-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    243-248

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Štrbské Pleso

  • Datum konání akce

    1. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000723653400041