Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PADSA: Priority-Aware Block Data Storage Architecture for Edge Cloud Serving Autonomous Vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F21%3A00358782" target="_blank" >RIV/68407700:21230/21:00358782 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/VNC52810.2021.9644617" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/VNC52810.2021.9644617</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/VNC52810.2021.9644617" target="_blank" >10.1109/VNC52810.2021.9644617</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PADSA: Priority-Aware Block Data Storage Architecture for Edge Cloud Serving Autonomous Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An efficient Input/Output (I/O) caching mechanism for data storage can deliver the desired performance at a reasonable cost to edge nodes serving autonomous vehicles. Current storage caching solutions are proposed to address common applications for autonomous vehicles that are less demanding in terms of the latency (e.g., map or software upgrades). However, a serious revision of these solutions is necessary for autonomous vehicles, which rely on safety- and time-critical communication for services, such as collision avoidance, requiring very low latency. In this paper, we propose a three-level storage caching architecture for virtualized edge cloud platforms serving autonomous vehicles. This architecture prioritizes safety-critical services and allocates the two top-level caches of Dynamic Random Access Memory (DRAM) and Non-Volatile Memory (NVM) to the top priority services. We further evaluate optimum cache space allocated to each service to minimize the average latency. The experimental results show that the proposed architecture reduces the average latency in safety-critical applications by up to 70% compared to the state-of-the-art.

  • Název v anglickém jazyce

    PADSA: Priority-Aware Block Data Storage Architecture for Edge Cloud Serving Autonomous Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    An efficient Input/Output (I/O) caching mechanism for data storage can deliver the desired performance at a reasonable cost to edge nodes serving autonomous vehicles. Current storage caching solutions are proposed to address common applications for autonomous vehicles that are less demanding in terms of the latency (e.g., map or software upgrades). However, a serious revision of these solutions is necessary for autonomous vehicles, which rely on safety- and time-critical communication for services, such as collision avoidance, requiring very low latency. In this paper, we propose a three-level storage caching architecture for virtualized edge cloud platforms serving autonomous vehicles. This architecture prioritizes safety-critical services and allocates the two top-level caches of Dynamic Random Access Memory (DRAM) and Non-Volatile Memory (NVM) to the top priority services. We further evaluate optimum cache space allocated to each service to minimize the average latency. The experimental results show that the proposed architecture reduces the average latency in safety-critical applications by up to 70% compared to the state-of-the-art.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20206 - Computer hardware and architecture

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF20_079%2F0017983" target="_blank" >EF20_079/0017983: Mobility ČVUT MSCA-IF-IV-v-79</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2021 IEEE VEHICULAR NETWORKING CONFERENCE (VNC)

  • ISBN

    978-1-6654-4450-7

  • ISSN

    2157-9857

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    170-177

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Virtual

  • Datum konání akce

    10. 11. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000758412900037