Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reducing Computation, Communication, and Storage Latency in Vehicular Edge Computing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00379319" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00379319 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/10683495" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/10683495</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/VTC2024-Spring62846.2024.10683495" target="_blank" >10.1109/VTC2024-Spring62846.2024.10683495</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reducing Computation, Communication, and Storage Latency in Vehicular Edge Computing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper addresses the challenge of optimizing communication, computation, and storage I/O caching in Vehicular Edge Computing (VEC) platforms for autonomous vehicles. The exponential data generated by the autonomous vehicles demands low-latency connectivity with nearby edge servers. However, the existing VEC platforms struggle to meet the performance requirements, especially in real-time applications like collision avoidance. This work proposes a novel algorithm for joint allocation of computing resources, storage I/O cache, and communication resources, considering the diverse priorities and demands of key vehicular services. Our approach integrates application-specific optimizations, prioritization, and joint latency reduction considering communication, computation, as well as storage. Accounting for distinct priorities and data access characteristics of various vehicular services, our proposed feasible solution, employing dual decomposition and Lagrangian relaxation, significantly reduces service latency by up to 64% compared to the current state-of-the-art resource allocation in vehicular edge computing.

  • Název v anglickém jazyce

    Reducing Computation, Communication, and Storage Latency in Vehicular Edge Computing

  • Popis výsledku anglicky

    This paper addresses the challenge of optimizing communication, computation, and storage I/O caching in Vehicular Edge Computing (VEC) platforms for autonomous vehicles. The exponential data generated by the autonomous vehicles demands low-latency connectivity with nearby edge servers. However, the existing VEC platforms struggle to meet the performance requirements, especially in real-time applications like collision avoidance. This work proposes a novel algorithm for joint allocation of computing resources, storage I/O cache, and communication resources, considering the diverse priorities and demands of key vehicular services. Our approach integrates application-specific optimizations, prioritization, and joint latency reduction considering communication, computation, as well as storage. Accounting for distinct priorities and data access characteristics of various vehicular services, our proposed feasible solution, employing dual decomposition and Lagrangian relaxation, significantly reduces service latency by up to 64% compared to the current state-of-the-art resource allocation in vehicular edge computing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20203 - Telecommunications

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of The 2024 IEEE 99th Vehicular Technology Conference: VTC2024-Spring

  • ISBN

    979-8-3503-8741-4

  • ISSN

    2577-2465

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    IEEE Vehicular Technology Society

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Singapore

  • Datum konání akce

    24. 6. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001327706002141