Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Board Game Playing and Consuming Beverages in VR

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F21%3A00365887" target="_blank" >RIV/68407700:21230/21:00365887 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://htw-dresden.qucosa.de/landing-page/?tx_dlf" target="_blank" >https://htw-dresden.qucosa.de/landing-page/?tx_dlf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Board Game Playing and Consuming Beverages in VR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With a focus on social playing and drinking around a table, this paper presents a study of human-glassware interaction. The findings should work as a reference for designing the same interaction in Virtual reality (VR). A list of different types of commonly used glassware and their dimensions is compiled. Glassware's relative position to the participant's head while drinking is investigated based on video recordings from an experiment. Collected data from the experiment is used to map and better define the interaction space via areas most frequented for placing the glassware. As a result, variables that were observed to have an impact on the size and location of these areas are listed.

  • Název v anglickém jazyce

    Board Game Playing and Consuming Beverages in VR

  • Popis výsledku anglicky

    With a focus on social playing and drinking around a table, this paper presents a study of human-glassware interaction. The findings should work as a reference for designing the same interaction in Virtual reality (VR). A list of different types of commonly used glassware and their dimensions is compiled. Glassware's relative position to the participant's head while drinking is investigated based on video recordings from an experiment. Collected data from the experiment is used to map and better define the interaction space via areas most frequented for placing the glassware. As a result, variables that were observed to have an impact on the size and location of these areas are listed.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů