Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multiple Oracle Algorithm to Solve Continuous Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F23%3A00364558" target="_blank" >RIV/68407700:21230/23:00364558 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-031-26369-9_8" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-031-26369-9_8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-26369-9_8" target="_blank" >10.1007/978-3-031-26369-9_8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multiple Oracle Algorithm to Solve Continuous Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Continuous games are multiplayer games in which strategy sets are compact and utility functions are continuous. These games typically have a highly complicated structure of Nash equilibria, and numerical methods for the equilibrium computation are known only for particular classes of continuous games, such as two-player polynomial games or games in which pure equilibria are guaranteed to exist. This contribution focuses on the computation and approximation of a mixed strategy equilibrium for the whole class of multiplayer general-sum continuous games. We vastly extend the scope of applicability of the double oracle algorithm, initially designed and proved to converge only for two-player zero-sum games. Specifically, we propose an iterative strategy generation technique, which splits the original problem into the master problem with only a finite subset of strategies being considered, and the subproblem in which an oracle finds the best response of each player. This simple method is guaranteed to recover an approximate equilibrium in finitely many iterations. Further, we argue that the Wasserstein distance (the earth mover’s distance) is the right metric for the space of mixed strategies for our purposes. Our main result is the convergence of this algorithm in the Wasserstein distance to an equilibrium of the original continuous game. The numerical experiments show the performance of our method on several classes of games including randomly generated examples.

  • Název v anglickém jazyce

    Multiple Oracle Algorithm to Solve Continuous Games

  • Popis výsledku anglicky

    Continuous games are multiplayer games in which strategy sets are compact and utility functions are continuous. These games typically have a highly complicated structure of Nash equilibria, and numerical methods for the equilibrium computation are known only for particular classes of continuous games, such as two-player polynomial games or games in which pure equilibria are guaranteed to exist. This contribution focuses on the computation and approximation of a mixed strategy equilibrium for the whole class of multiplayer general-sum continuous games. We vastly extend the scope of applicability of the double oracle algorithm, initially designed and proved to converge only for two-player zero-sum games. Specifically, we propose an iterative strategy generation technique, which splits the original problem into the master problem with only a finite subset of strategies being considered, and the subproblem in which an oracle finds the best response of each player. This simple method is guaranteed to recover an approximate equilibrium in finitely many iterations. Further, we argue that the Wasserstein distance (the earth mover’s distance) is the right metric for the space of mixed strategies for our purposes. Our main result is the convergence of this algorithm in the Wasserstein distance to an equilibrium of the original continuous game. The numerical experiments show the performance of our method on several classes of games including randomly generated examples.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000765" target="_blank" >EF16_019/0000765: Výzkumné centrum informatiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Decision and Game Theory for Security

  • ISBN

    978-3-031-26369-9

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    1611-3349

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    149-167

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Pittsburgh

  • Datum konání akce

    26. 10. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku