Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtuální Zrcadlo

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F23%3A00370149" target="_blank" >RIV/68407700:21230/23:00370149 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://gitlab.fel.cvut.cz/vrlab-public/tacr-virtual-digital-wardrobe" target="_blank" >https://gitlab.fel.cvut.cz/vrlab-public/tacr-virtual-digital-wardrobe</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Virtuální Zrcadlo

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Virtuální zrcadlo umožňuje vizualizaci 3D modelu oblečení, získaného fotogrammetrickou rekonstrukcí nebo pomocí 3D modelování, přímo na návštěvníkovi prostřednictvím velkoplošné obrazovky. Na sekundární obrazovce (kiosek) si návštěvník může vybírat konkrétní kus oblečení. Systém magického zrcadla je navržen pomocí architektury server-klient, kdy server je aplikace zobrazující 3D model a klient je Android aplikace, která ji může ovládat. V případě nedostupnosti klientské aplikace pracuje zrcadlo v autonomním módu bez možnosti volby oblečení. Pro realizaci magického zrcadla se využivá hloubková kamera Azure Kinect, ale systém jako takový je snadno rozšiřitelný o další kamery, testováno s Kinect v2. Cílové použití aplikace je v muzejnictví pro vizualizaci historického oblečení, ale jsou zde i možnosti pro vizualizaci v návrhářství neexistujícího oblečení, nebo v obchodě jako virtuální zkušební kabinka.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Mirror

  • Popis výsledku anglicky

    The virtual mirror allows the visualization of a 3D model of clothing, obtained by photogrammetric reconstruction or 3D modeling, directly on the visitor via a large screen. On a secondary screen (kiosk), the visitor can select a specific piece of clothing. The magic mirror system is designed using a server-client architecture, where the server is the application that displays the 3D model, and the client is the Android application that can control it. In case the client application is unavailable, the mirror works in autonomous mode without the ability to select the clothes. The Azure Kinect depth camera is used to implement the magic mirror, but the system as such is easily extensible with additional cameras, tested with Kinect v2. The target use of the application is in the museum industry for visualizing historical clothing, but there are also possibilities for visualization in the fashion design of non-existent clothing or in a store as a virtual fitting room.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL05000298" target="_blank" >TL05000298: Virtuální digitální šatník</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    CS-ASW-DCGI-2023-1

  • Technické parametry

    Systém magického zrcadla je navržen pomocí architektury server-klient. Serverem je aplikace starající se o vizualizaci oblečení v kompozici s daty z kamery, implementovaná v herním prostředí Unity, skripty jsou implementovány v jazyce C#. Aplikace využívá Azure Kinect Body Tracking SDK pro odhad kostry uživatele, pro dependency injection byl využit framework Zenject. Klientská aplikace pro výběr oblečení je implementována jako nativní pro platformu Android v jazyce Kotlin. Komunikace mezi serverem a klientem probíhá pomocí vlastního API postaveného na paradigmatu REST. Uzavřena smlouva o využití výsledků mezi partnery projektu, číslo: XXX, uzavřena dne YYY. 1. CESNET, zájmové sdružení právnických osob - IČO: 63839172, zastoupené: Ing. Jakubem Papírníkem, ředitelem 2. Muzeum hlavního města Prahy, příspěvková organizace zřízená hlavním městem Prahou - IČO: 00064432, zastoupené: RNDr. Ing. Ivo Mackem, ředitelem 3. České vysoké učení technické v Praze, Fakulta elektrotechnická - IČO: 68407700, zastoupené: doc. RNDr. Vojtěchem Petráčkem, CSc., rektorem 4. improtech s.r.o. - IČO: 27367762, zastoupená: Kamilem Hrbáčkem, jednatelem

  • Ekonomické parametry

    Aplikace podobného druhu jsou aktuálně na úrovni výzkumu a vývoje. Existující komerční řešení nejsou vhodná pro modely získané 3D rekonstrukcí. Naše řešení je možné používat pod bezplatnou licencí MIT, což znamená ekonomický benefit pro všechny potenciální uživatele. Dále tato licence umožňuje jak komerční rozvoj tak i další rozvoj na úrovni otevřeného software.

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta elektrotechnická