Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Brake Control Allocation Employing Vehicle Motion Feedback for Four-Wheel-Independent-Drive Vehicle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F23%3A00370228" target="_blank" >RIV/68407700:21230/23:00370228 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4271/2023-01-1866" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4271/2023-01-1866</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4271/2023-01-1866" target="_blank" >10.4271/2023-01-1866</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Brake Control Allocation Employing Vehicle Motion Feedback for Four-Wheel-Independent-Drive Vehicle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper uses the brake control allocation method for Electric Vehicles (EVs) based on system-level vehicle Reference Point (RP) motion feedback. The RP motion control is an alternative to the standard brake torque allocation methods and results in improved vehicle stability in both longitudinal and lateral directions without requiring additional measurements beyond what is available in EVs with ABS and ESP. The proposed control law simplifies the brake torque allocation algorithm, reduces overall development time and effort, and merges most of the braking systems into one. Additionally, the measured or estimated signals required are reduced compared to the standard approach. The system-level RP measurements and references are transformed into individual wheel coordinate systems, where tracking is ensured by actuating both friction torques and electric motor regenerative torques using a proposed brake torque blending mechanism. The whole control system is validated in simulations using the Simulink vehicle dynamic simulator and IPG Carmaker high-fidelity simulator, utilizing the CTU FEE EFORCE formula model. Finally, a brake HiL stand validation is presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Brake Control Allocation Employing Vehicle Motion Feedback for Four-Wheel-Independent-Drive Vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    This paper uses the brake control allocation method for Electric Vehicles (EVs) based on system-level vehicle Reference Point (RP) motion feedback. The RP motion control is an alternative to the standard brake torque allocation methods and results in improved vehicle stability in both longitudinal and lateral directions without requiring additional measurements beyond what is available in EVs with ABS and ESP. The proposed control law simplifies the brake torque allocation algorithm, reduces overall development time and effort, and merges most of the braking systems into one. Additionally, the measured or estimated signals required are reduced compared to the standard approach. The system-level RP measurements and references are transformed into individual wheel coordinate systems, where tracking is ensured by actuating both friction torques and electric motor regenerative torques using a proposed brake torque blending mechanism. The whole control system is validated in simulations using the Simulink vehicle dynamic simulator and IPG Carmaker high-fidelity simulator, utilizing the CTU FEE EFORCE formula model. Finally, a brake HiL stand validation is presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SAE Technical Papers

  • ISBN

  • ISSN

    0148-7191

  • e-ISSN

    2688-3627

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    SAE International

  • Místo vydání

    Warrendale, PA

  • Místo konání akce

    San Antonio

  • Datum konání akce

    12. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku