Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of Optimal Control on Fuel Savings of Parallel Hybrid Electric Vehicle

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F15%3A43926638" target="_blank" >RIV/49777513:23520/15:43926638 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/VPPC.2015.7352936" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/VPPC.2015.7352936</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/VPPC.2015.7352936" target="_blank" >10.1109/VPPC.2015.7352936</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of Optimal Control on Fuel Savings of Parallel Hybrid Electric Vehicle

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on an analysis of attainable fuel savings of a parallel hybrid electric vehicle (PHEV) compared to a vehicle of the same type powered by a conventional internal combustion engine. In PHEV the fuel savings can be achieved by using an optimal control strategy of the torque split factor. In this paper, the optimal control strategy is computed using dynamic programming for which the complex constraints are derived. The fuel consumption of both vehicle types is evaluated by a simulation for five different driving cycles, three standardized and two measured. The results show that the optimal control of a PHEV can reduce fuel consumption by up to 20%.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of Optimal Control on Fuel Savings of Parallel Hybrid Electric Vehicle

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on an analysis of attainable fuel savings of a parallel hybrid electric vehicle (PHEV) compared to a vehicle of the same type powered by a conventional internal combustion engine. In PHEV the fuel savings can be achieved by using an optimal control strategy of the torque split factor. In this paper, the optimal control strategy is computed using dynamic programming for which the complex constraints are derived. The fuel consumption of both vehicle types is evaluated by a simulation for five different driving cycles, three standardized and two measured. The results show that the optimal control of a PHEV can reduce fuel consumption by up to 20%.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the IEEE-Vehicular Power and Propulsion Conference 2015

  • ISBN

    978-1-4673-7637-2

  • ISSN

    1938-8756

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Montréal, Canada

  • Místo konání akce

    Montreal, Canada

  • Datum konání akce

    19. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000377904400064