Effect of Optimal Control on Fuel Savings of Parallel Hybrid Electric Vehicle
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23520%2F15%3A43926638" target="_blank" >RIV/49777513:23520/15:43926638 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/VPPC.2015.7352936" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/VPPC.2015.7352936</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/VPPC.2015.7352936" target="_blank" >10.1109/VPPC.2015.7352936</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Effect of Optimal Control on Fuel Savings of Parallel Hybrid Electric Vehicle
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on an analysis of attainable fuel savings of a parallel hybrid electric vehicle (PHEV) compared to a vehicle of the same type powered by a conventional internal combustion engine. In PHEV the fuel savings can be achieved by using an optimal control strategy of the torque split factor. In this paper, the optimal control strategy is computed using dynamic programming for which the complex constraints are derived. The fuel consumption of both vehicle types is evaluated by a simulation for five different driving cycles, three standardized and two measured. The results show that the optimal control of a PHEV can reduce fuel consumption by up to 20%.
Název v anglickém jazyce
Effect of Optimal Control on Fuel Savings of Parallel Hybrid Electric Vehicle
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on an analysis of attainable fuel savings of a parallel hybrid electric vehicle (PHEV) compared to a vehicle of the same type powered by a conventional internal combustion engine. In PHEV the fuel savings can be achieved by using an optimal control strategy of the torque split factor. In this paper, the optimal control strategy is computed using dynamic programming for which the complex constraints are derived. The fuel consumption of both vehicle types is evaluated by a simulation for five different driving cycles, three standardized and two measured. The results show that the optimal control of a PHEV can reduce fuel consumption by up to 20%.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the IEEE-Vehicular Power and Propulsion Conference 2015
ISBN
978-1-4673-7637-2
ISSN
1938-8756
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Montréal, Canada
Místo konání akce
Montreal, Canada
Datum konání akce
19. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000377904400064