Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Servo Problem within Fuel Consumption Optimization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00201532" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00201532 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/67985556:_____/12:00387924

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Servo Problem within Fuel Consumption Optimization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented paper deals with a problem of fuel consumption optimization. Today's automotive industry solves this problem mainly via various conceptual approaches (hybrid and electric vehicles). However, it leads to high initial cost of a vehicle. Thispaper focuses on fuel economy for conventional vehicles. For this aim, recursive algorithms of adaptive optimal quadratic control under Bayesian methodology are used. A stochastic servo problem, including set-point tracking, is a part of the considered adaptive control design. In this paper, fuel consumption and speed of a driven vehicle are the controlled variables, where the first one is to be optimized and the second one is pushed to track its set-point. This set-point is a recommended road-dependentspeed. Experiments with real data measured on a driven vehicle are provided.

  • Název v anglickém jazyce

    Servo Problem within Fuel Consumption Optimization

  • Popis výsledku anglicky

    The presented paper deals with a problem of fuel consumption optimization. Today's automotive industry solves this problem mainly via various conceptual approaches (hybrid and electric vehicles). However, it leads to high initial cost of a vehicle. Thispaper focuses on fuel economy for conventional vehicles. For this aim, recursive algorithms of adaptive optimal quadratic control under Bayesian methodology are used. A stochastic servo problem, including set-point tracking, is a part of the considered adaptive control design. In this paper, fuel consumption and speed of a driven vehicle are the controlled variables, where the first one is to be optimized and the second one is pushed to track its set-point. This set-point is a recommended road-dependentspeed. Experiments with real data measured on a driven vehicle are provided.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030123" target="_blank" >TA01030123: Optimalizace ekologie jízdy na základě průběžně měřených dat</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the IASTED International Conference on Engineering and Applied Science

  • ISBN

    978-0-88986-941-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    100-107

  • Název nakladatele

    IASTED

  • Místo vydání

    Calgary

  • Místo konání akce

    Columbo

  • Datum konání akce

    27. 12. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku