Servo Problem within Fuel Consumption Optimization
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00201532" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00201532 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985556:_____/12:00387924
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Servo Problem within Fuel Consumption Optimization
Popis výsledku v původním jazyce
The presented paper deals with a problem of fuel consumption optimization. Today's automotive industry solves this problem mainly via various conceptual approaches (hybrid and electric vehicles). However, it leads to high initial cost of a vehicle. Thispaper focuses on fuel economy for conventional vehicles. For this aim, recursive algorithms of adaptive optimal quadratic control under Bayesian methodology are used. A stochastic servo problem, including set-point tracking, is a part of the considered adaptive control design. In this paper, fuel consumption and speed of a driven vehicle are the controlled variables, where the first one is to be optimized and the second one is pushed to track its set-point. This set-point is a recommended road-dependentspeed. Experiments with real data measured on a driven vehicle are provided.
Název v anglickém jazyce
Servo Problem within Fuel Consumption Optimization
Popis výsledku anglicky
The presented paper deals with a problem of fuel consumption optimization. Today's automotive industry solves this problem mainly via various conceptual approaches (hybrid and electric vehicles). However, it leads to high initial cost of a vehicle. Thispaper focuses on fuel economy for conventional vehicles. For this aim, recursive algorithms of adaptive optimal quadratic control under Bayesian methodology are used. A stochastic servo problem, including set-point tracking, is a part of the considered adaptive control design. In this paper, fuel consumption and speed of a driven vehicle are the controlled variables, where the first one is to be optimized and the second one is pushed to track its set-point. This set-point is a recommended road-dependentspeed. Experiments with real data measured on a driven vehicle are provided.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030123" target="_blank" >TA01030123: Optimalizace ekologie jízdy na základě průběžně měřených dat</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the IASTED International Conference on Engineering and Applied Science
ISBN
978-0-88986-941-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
100-107
Název nakladatele
IASTED
Místo vydání
Calgary
Místo konání akce
Columbo
Datum konání akce
27. 12. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—