Data-based speed-limit-respecting eco-driving system
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F14%3A00225083" target="_blank" >RIV/68407700:21260/14:00225083 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/67985556:_____/14:00427942
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trc.2014.04.009" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.trc.2014.04.009</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trc.2014.04.009" target="_blank" >10.1016/j.trc.2014.04.009</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Data-based speed-limit-respecting eco-driving system
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes application of data-based Bayesian approach to model identification and control problems in the field of fuel consumption optimization for conventional vehicles. The main contributions of the presented approach are: (i) analysis of data measured on a driven vehicle; (ii) data-based model construction, its real-time estimation and adaptation; (iii) control criterion using simultaneously setpoints for fuel consumption and speed; (iv) universal recursive Bayesian algorithms of estimation and control implemented as semi-automatic eco-driving system. Experiments with real data report reduction in fuel consumption.
Název v anglickém jazyce
Data-based speed-limit-respecting eco-driving system
Popis výsledku anglicky
The paper describes application of data-based Bayesian approach to model identification and control problems in the field of fuel consumption optimization for conventional vehicles. The main contributions of the presented approach are: (i) analysis of data measured on a driven vehicle; (ii) data-based model construction, its real-time estimation and adaptation; (iii) control criterion using simultaneously setpoints for fuel consumption and speed; (iv) universal recursive Bayesian algorithms of estimation and control implemented as semi-automatic eco-driving system. Experiments with real data report reduction in fuel consumption.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030123" target="_blank" >TA01030123: Optimalizace ekologie jízdy na základě průběžně měřených dat</a><br>
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transportation Research Part C: Emerging Technologies
ISSN
0968-090X
e-ISSN
—
Svazek periodika
44
Číslo periodika v rámci svazku
Jul
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
253-264
Kód UT WoS článku
000339037100017
EID výsledku v databázi Scopus
—