Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Continuous CAN Bus Subsystem Latency Evaluation and Stress Testing on GNU/Linux-Based Systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00375416" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00375416 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://canbus.pages.fel.cvut.cz/files/ewc24-can-latester.pdf" target="_blank" >https://canbus.pages.fel.cvut.cz/files/ewc24-can-latester.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Continuous CAN Bus Subsystem Latency Evaluation and Stress Testing on GNU/Linux-Based Systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The control of vehicles, industrial, and or motion systems requires complex controllers with defined response times. Many high-level control systems utilize complete POSIX-based operating systems capable of processing data from cameras, LIDARs, and other sensors by running complex machine-learning algorithms. The fully preemptive variant of the kernel with long-term testing, as proceeded by example on OSADL Quality Assurance Real-Time Farm, provides enough guarantee for the timing of the control algorithms running on the single system. However, the ability to deliver commands in time to other components is limited by latencies caused by communication hardware and related operating system drivers. CAN and CAN FD are often used for this communication. Long-term evaluation of latencies caused by system load, driver implementation, and other factors is critical to assess system reliability. Monitoring and checking the evolution of latencies in the mainline Linux kernel source tree allows for resolving problems before they propagate to production system updates. The daily evaluation is the service of our continuous CAN/CAN FD latency testing system. CTU CAN FD IP core is used for precise timestamping on the generator side. At the time of the conference, we present data from daily testing of multiple kernel configurations running more than one year already. All developed components are available in the source form and can be reused by carmakers and other CAN bus users.

  • Název v anglickém jazyce

    Continuous CAN Bus Subsystem Latency Evaluation and Stress Testing on GNU/Linux-Based Systems

  • Popis výsledku anglicky

    The control of vehicles, industrial, and or motion systems requires complex controllers with defined response times. Many high-level control systems utilize complete POSIX-based operating systems capable of processing data from cameras, LIDARs, and other sensors by running complex machine-learning algorithms. The fully preemptive variant of the kernel with long-term testing, as proceeded by example on OSADL Quality Assurance Real-Time Farm, provides enough guarantee for the timing of the control algorithms running on the single system. However, the ability to deliver commands in time to other components is limited by latencies caused by communication hardware and related operating system drivers. CAN and CAN FD are often used for this communication. Long-term evaluation of latencies caused by system load, driver implementation, and other factors is critical to assess system reliability. Monitoring and checking the evolution of latencies in the mainline Linux kernel source tree allows for resolving problems before they propagate to production system updates. The daily evaluation is the service of our continuous CAN/CAN FD latency testing system. CTU CAN FD IP core is used for precise timestamping on the generator side. At the time of the conference, we present data from daily testing of multiple kernel configurations running more than one year already. All developed components are available in the source form and can be reused by carmakers and other CAN bus users.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TN01000026" target="_blank" >TN01000026: Národní centrum kompetence Josefa Božka pro pozemní dopravní prostředky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    embedded world Conference 2024

  • ISBN

    978-3-645-50199-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    77-82

  • Název nakladatele

    WEKA FACHMEDIEN GmbH

  • Místo vydání

    Haar

  • Místo konání akce

    Nuremberg

  • Datum konání akce

    9. 4. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku