Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Power high frequency driver of ESC controller UAV

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00376239" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00376239 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.15866/irease.v17i3.24923" target="_blank" >https://doi.org/10.15866/irease.v17i3.24923</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15866/irease.v17i3.24923" target="_blank" >10.15866/irease.v17i3.24923</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Power high frequency driver of ESC controller UAV

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One way to increase the power of Brushless Direct Current (BLDC) motors is to switch to ferrite stator cores and increase the Pulse Width Modulation (PWM) frequency of Electronic Speed Controllers (ESC). This is particularly important in UAVs, where the weight of BLDC motors and their specific power are critical. The main problem when operating at high PWM frequency is that all parallel-connected MOSFETs should turn on quickly and in perfect synchronism. Non-synchronization of transistors leads to thermal or electrical breakdown. The paper proposes new circuit solutions that ensure synchronous operation of high-power MOSFET transistors in the output stages and allow increasing the PWM frequency of electronic speed control controllers (ESC) to 150-200 kHz. The use of ferrite cores in stators will significantly increase the power of BLDC motors while maintaining the same dimensions. Increasing the PWM operating frequency also allows multi-pole BLDC and PMSM motors to operate at higher speeds. The paper reveals a comprehensive methodology for constructing high-frequency ESC controllers for UAVs when switching to ferrite stator cores of BLDC motors. A special contribution is the description of the protective cascade circuits and the Battery Elimination Circuit (BEC) for powering the microprocessor part from a high-voltage current source.

  • Název v anglickém jazyce

    Power high frequency driver of ESC controller UAV

  • Popis výsledku anglicky

    One way to increase the power of Brushless Direct Current (BLDC) motors is to switch to ferrite stator cores and increase the Pulse Width Modulation (PWM) frequency of Electronic Speed Controllers (ESC). This is particularly important in UAVs, where the weight of BLDC motors and their specific power are critical. The main problem when operating at high PWM frequency is that all parallel-connected MOSFETs should turn on quickly and in perfect synchronism. Non-synchronization of transistors leads to thermal or electrical breakdown. The paper proposes new circuit solutions that ensure synchronous operation of high-power MOSFET transistors in the output stages and allow increasing the PWM frequency of electronic speed control controllers (ESC) to 150-200 kHz. The use of ferrite cores in stators will significantly increase the power of BLDC motors while maintaining the same dimensions. Increasing the PWM operating frequency also allows multi-pole BLDC and PMSM motors to operate at higher speeds. The paper reveals a comprehensive methodology for constructing high-frequency ESC controllers for UAVs when switching to ferrite stator cores of BLDC motors. A special contribution is the description of the protective cascade circuits and the Battery Elimination Circuit (BEC) for powering the microprocessor part from a high-voltage current source.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Review of Aerospace Engineering

  • ISSN

    1973-7459

  • e-ISSN

    2533-2279

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    89-97

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85206891862