Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Offloading of Tasks With Tight Delay Requirements via Combined Half and Full Duplex UAV Relays

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00377280" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00377280 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/TVT.2024.3393552" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/TVT.2024.3393552</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TVT.2024.3393552" target="_blank" >10.1109/TVT.2024.3393552</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Offloading of Tasks With Tight Delay Requirements via Combined Half and Full Duplex UAV Relays

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we focus on offloading of computationally demanding tasks with tight processing delay requirements (hundreds of ms) from user equipments (UEs) to multi-access edge computing servers while exploiting unmanned aerial vehicles (UAVs) as relays. Traditionally addressed problem jointly optimizing an offloading decision and an association of the UEs to the UAVs is, in our work, enriched by optimization of the relaying via UAVs through selection between half-duplex (HD) and full-duplex (FD) under a constraint on the maximum processing delay of individual tasks. To solve this complex problem, we also optimize the length of relaying time slots in HD and the transmission power allocation for the UEs and the UAVs in FD. Then, we transform the problem to one-to-many matching and propose a low-complexity greedy algorithm for the joint offloading decision and UEs association solved together with the duplex selection. We show that our proposal reduces the sum energy consumed by the UEs and UAVs for the tasks offloading by up to 40% compared to related works.

  • Název v anglickém jazyce

    Offloading of Tasks With Tight Delay Requirements via Combined Half and Full Duplex UAV Relays

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we focus on offloading of computationally demanding tasks with tight processing delay requirements (hundreds of ms) from user equipments (UEs) to multi-access edge computing servers while exploiting unmanned aerial vehicles (UAVs) as relays. Traditionally addressed problem jointly optimizing an offloading decision and an association of the UEs to the UAVs is, in our work, enriched by optimization of the relaying via UAVs through selection between half-duplex (HD) and full-duplex (FD) under a constraint on the maximum processing delay of individual tasks. To solve this complex problem, we also optimize the length of relaying time slots in HD and the transmission power allocation for the UEs and the UAVs in FD. Then, we transform the problem to one-to-many matching and propose a low-complexity greedy algorithm for the joint offloading decision and UEs association solved together with the duplex selection. We show that our proposal reduces the sum energy consumed by the UEs and UAVs for the tasks offloading by up to 40% compared to related works.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20203 - Telecommunications

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LTT20004" target="_blank" >LTT20004: Spolupráce s mezinárodním výzkumným centrem v oblasti digitálních komunikačních systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Transactions on Vehicular Technology

  • ISSN

    0018-9545

  • e-ISSN

    1939-9359

  • Svazek periodika

    73

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    14086-14091

  • Kód UT WoS článku

    001317694500149

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85191811470