Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Utilizing Measured Reflectance for Real-time Rendering in Game Engines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00377590" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00377590 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://cescg.org/cescg_submission/utilizing-measured-reflectance-for-real-time-rendering-in-game-engines/" target="_blank" >https://cescg.org/cescg_submission/utilizing-measured-reflectance-for-real-time-rendering-in-game-engines/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Utilizing Measured Reflectance for Real-time Rendering in Game Engines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Having an appropriate reflectance model is a crucial part of achieving realistic rendering. Currently, the vast majority of renderers rely on physically-based analytic models with a few parameters. In this paper, we consider another approach and explore the possibility of usingmeasured reflectance data to render 3D objects covered with realworld materials in real-time graphics. Specifically, we created an implementation for two major game engines, Unity and Unreal Engine 5, and compared it with the analytic model. For these purposes, more than 200 samples of materials were measured, and an application was developed to process the measured data.

  • Název v anglickém jazyce

    Utilizing Measured Reflectance for Real-time Rendering in Game Engines

  • Popis výsledku anglicky

    Having an appropriate reflectance model is a crucial part of achieving realistic rendering. Currently, the vast majority of renderers rely on physically-based analytic models with a few parameters. In this paper, we consider another approach and explore the possibility of usingmeasured reflectance data to render 3D objects covered with realworld materials in real-time graphics. Specifically, we created an implementation for two major game engines, Unity and Unreal Engine 5, and compared it with the analytic model. For these purposes, more than 200 samples of materials were measured, and an application was developed to process the measured data.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů