Blended Pilot and Controller Authority Architecture for Altitude Control with VTOL Aircraft
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00380531" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00380531 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/ICARCV63323.2024.10821556" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/ICARCV63323.2024.10821556</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICARCV63323.2024.10821556" target="_blank" >10.1109/ICARCV63323.2024.10821556</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Blended Pilot and Controller Authority Architecture for Altitude Control with VTOL Aircraft
Popis výsledku v původním jazyce
This paper introduces a modified altitude hold system, designed for VTOL aircraft. The method differs from the conventional approach by blending pilot and controller commands, significantly reducing pilot workload. Authority blending ability is crucial during emergency and severe weather situations, where the feedback controller's performance can prove insufficient. The developed control law was successfully verified with extensive pilot-in-the-loop simulations, utilizing the Tustin model of manual control. The resulting algorithm demonstrated smooth command blending throughout the flight envelope, enhancing safety and performance of VTOL aircraft operations in urban environment.
Název v anglickém jazyce
Blended Pilot and Controller Authority Architecture for Altitude Control with VTOL Aircraft
Popis výsledku anglicky
This paper introduces a modified altitude hold system, designed for VTOL aircraft. The method differs from the conventional approach by blending pilot and controller commands, significantly reducing pilot workload. Authority blending ability is crucial during emergency and severe weather situations, where the feedback controller's performance can prove insufficient. The developed control law was successfully verified with extensive pilot-in-the-loop simulations, utilizing the Tustin model of manual control. The resulting algorithm demonstrated smooth command blending throughout the flight envelope, enhancing safety and performance of VTOL aircraft operations in urban environment.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20204 - Robotics and automatic control
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2024 18th International Conference on Control, Automation, Robotics and Vision (ICARCV)
ISBN
979-8-3315-1849-3
ISSN
2474-2953
e-ISSN
2474-963X
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Dubai
Datum konání akce
12. 12. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—