Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Blended Pilot and Controller Authority Architecture for Altitude Control with VTOL Aircraft

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00380531" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00380531 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/ICARCV63323.2024.10821556" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/ICARCV63323.2024.10821556</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICARCV63323.2024.10821556" target="_blank" >10.1109/ICARCV63323.2024.10821556</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Blended Pilot and Controller Authority Architecture for Altitude Control with VTOL Aircraft

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces a modified altitude hold system, designed for VTOL aircraft. The method differs from the conventional approach by blending pilot and controller commands, significantly reducing pilot workload. Authority blending ability is crucial during emergency and severe weather situations, where the feedback controller's performance can prove insufficient. The developed control law was successfully verified with extensive pilot-in-the-loop simulations, utilizing the Tustin model of manual control. The resulting algorithm demonstrated smooth command blending throughout the flight envelope, enhancing safety and performance of VTOL aircraft operations in urban environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Blended Pilot and Controller Authority Architecture for Altitude Control with VTOL Aircraft

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces a modified altitude hold system, designed for VTOL aircraft. The method differs from the conventional approach by blending pilot and controller commands, significantly reducing pilot workload. Authority blending ability is crucial during emergency and severe weather situations, where the feedback controller's performance can prove insufficient. The developed control law was successfully verified with extensive pilot-in-the-loop simulations, utilizing the Tustin model of manual control. The resulting algorithm demonstrated smooth command blending throughout the flight envelope, enhancing safety and performance of VTOL aircraft operations in urban environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20204 - Robotics and automatic control

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2024 18th International Conference on Control, Automation, Robotics and Vision (ICARCV)

  • ISBN

    979-8-3315-1849-3

  • ISSN

    2474-2953

  • e-ISSN

    2474-963X

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Dubai

  • Datum konání akce

    12. 12. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku