Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtual Shadow Maps

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00382508" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00382508 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Virtual Shadow Maps

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Shadow mapping is ubiquitous in real-time applications due to its good performance and compatibility with existing rasterization pipelines. How- ever, the growing demands for graphical fidelity and performance continue to increase the complexity of shadow mapping techniques. The simplest way to increase the quality of a shadow map—increasing its resolution— scales its memory cost quadratically and increases the likelihood of cache misses when sampling, leading to worse performance. This makes it an impractical way to achieve acceptable quality in diverse scenes. Moreover, shadow maps suffer from two major forms of aliasing: perspective aliasing and projective aliasing, shown in figure 1.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Shadow Maps

  • Popis výsledku anglicky

    Shadow mapping is ubiquitous in real-time applications due to its good performance and compatibility with existing rasterization pipelines. How- ever, the growing demands for graphical fidelity and performance continue to increase the complexity of shadow mapping techniques. The simplest way to increase the quality of a shadow map—increasing its resolution— scales its memory cost quadratically and increases the likelihood of cache misses when sampling, leading to worse performance. This makes it an impractical way to achieve acceptable quality in diverse scenes. Moreover, shadow maps suffer from two major forms of aliasing: perspective aliasing and projective aliasing, shown in figure 1.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    GPU Zen 3: Advanced Rendering Techniques

  • ISBN

    9798344236797

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1-20

  • Počet stran knihy

    570

  • Název nakladatele

    Black Cat Publishing

  • Místo vydání

  • Kód UT WoS kapitoly