Virtual Shadow Maps
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F24%3A00382508" target="_blank" >RIV/68407700:21230/24:00382508 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Shadow Maps
Popis výsledku v původním jazyce
Shadow mapping is ubiquitous in real-time applications due to its good performance and compatibility with existing rasterization pipelines. How- ever, the growing demands for graphical fidelity and performance continue to increase the complexity of shadow mapping techniques. The simplest way to increase the quality of a shadow map—increasing its resolution— scales its memory cost quadratically and increases the likelihood of cache misses when sampling, leading to worse performance. This makes it an impractical way to achieve acceptable quality in diverse scenes. Moreover, shadow maps suffer from two major forms of aliasing: perspective aliasing and projective aliasing, shown in figure 1.
Název v anglickém jazyce
Virtual Shadow Maps
Popis výsledku anglicky
Shadow mapping is ubiquitous in real-time applications due to its good performance and compatibility with existing rasterization pipelines. How- ever, the growing demands for graphical fidelity and performance continue to increase the complexity of shadow mapping techniques. The simplest way to increase the quality of a shadow map—increasing its resolution— scales its memory cost quadratically and increases the likelihood of cache misses when sampling, leading to worse performance. This makes it an impractical way to achieve acceptable quality in diverse scenes. Moreover, shadow maps suffer from two major forms of aliasing: perspective aliasing and projective aliasing, shown in figure 1.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
GPU Zen 3: Advanced Rendering Techniques
ISBN
9798344236797
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
1-20
Počet stran knihy
570
Název nakladatele
Black Cat Publishing
Místo vydání
—
Kód UT WoS kapitoly
—