Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

High-quality Shadows with Improved Paraboloid Mapping

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26230%2F11%3APU96113" target="_blank" >RIV/00216305:26230/11:PU96113 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    High-quality Shadows with Improved Paraboloid Mapping

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces a novel approach to rendering of high- quality shadows in real-time. The contemporary approach to shadow rendering in real-time is shadow maps algorithm. The standard shadow maps suffer from discretization and aliasing due to the limited resolution of the shadow texture. Moreover, omnidirectional lights need additional treatment to work correctly, e.g. with dual-paraboloid shadow maps. We propose a new technique that significantly reduces the aliasing problem and works correctly for various kinds of light sources. Our technique adapts the light&#8217;s field-of-view to the visible part of the scene and thus stores only the relevant part of the scene to the full resolution of the shadow map. It produces high-quality shadows which are not constrained by position or type of the light sources and also works in fully dynamic scenes.

  • Název v anglickém jazyce

    High-quality Shadows with Improved Paraboloid Mapping

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces a novel approach to rendering of high- quality shadows in real-time. The contemporary approach to shadow rendering in real-time is shadow maps algorithm. The standard shadow maps suffer from discretization and aliasing due to the limited resolution of the shadow texture. Moreover, omnidirectional lights need additional treatment to work correctly, e.g. with dual-paraboloid shadow maps. We propose a new technique that significantly reduces the aliasing problem and works correctly for various kinds of light sources. Our technique adapts the light&#8217;s field-of-view to the visible part of the scene and thus stores only the relevant part of the scene to the full resolution of the shadow map. It produces high-quality shadows which are not constrained by position or type of the light sources and also works in fully dynamic scenes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Visual Computing

  • ISBN

    978-3-642-24027-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    421-430

  • Název nakladatele

    Faculty of Information Technology BUT

  • Místo vydání

    Heidelberg

  • Místo konání akce

    Las Vegas

  • Datum konání akce

    26. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku