Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak neztratit selský rozum při formalizaci v hodinách matematické logiky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F11%3A00184135" target="_blank" >RIV/68407700:21240/11:00184135 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak neztratit selský rozum při formalizaci v hodinách matematické logiky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při zkoušce z matematické logiky na vysoké škole jsou studenti často schopni prohlásit zjevně logicky správnou úvahu, jejíž správnost je zřejmá i dětem ze základních škol, za chybnou a naopak. Proč? Zvykli si totiž úlohy formalizovat, provést naučený postup důkazu, ale stačí malá chyba (zapomenout opsat negaci..), aby došli k nesprávnému výsledku. Vlastním úsudkem si již výsledek nezkontrolují. Tato zkušenost se týká technické vysoké školy, na vysokých školách mate- maticky zaměřených se matematická logika vyučuje jiným způsobem.

  • Název v anglickém jazyce

    How not to lose common sense when formalizing in mathematical logic lessons

  • Popis výsledku anglicky

    When examined in mathematical logic, many students state that a consid- eration, which correctness is apparent to primary school children, is incorrect. WHY? They are used to formalize sentences and use some method of proof. If a small mistake appears (aforgotten negation symbol.), their result will be incorrect. They are not used to check it with their own thinking. This experience comes from a technical univesity, mathematical logic is taught in another way at mathematical oriented universities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BA - Obecná matematika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    7. konference o matematice a fyzice na vysokých školách technických

  • ISBN

    978-80-7231-818-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    291-298

  • Název nakladatele

    Univerzita obrany

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    22. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku