Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experiments Taken on Energy Management in Active Suspension of Vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F12%3A00194492" target="_blank" >RIV/68407700:21240/12:00194492 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.naun.org/wseas/cms.action?id=3113" target="_blank" >http://www.naun.org/wseas/cms.action?id=3113</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experiments Taken on Energy Management in Active Suspension of Vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main goal of the paper is to describe Hinfinity controlled active suspension design with respect to the management of the energy flow distribution. In the time of growing interest in the overall minimization of energy consumption, the presented papercould be taken as a contribution to these efforts. Especially in the application field of automotive vehicles, the energy consumption optimization plays an important role in the design process. In the paper, energy recuperation and management in automotive suspension systems with linear electric motors that are controlled by a designed Hinfinity controller to generate a variable mechanical force for a car damper is presented. Vehicle shock absorbers in which forces are generated in response to feedbacksignals by active elements obviously offer increased design flexibility compared to the conventional suspensions with passive elements (springs and dampers). In particular, the paper is focused on experiments with active shock absorber t

  • Název v anglickém jazyce

    Experiments Taken on Energy Management in Active Suspension of Vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    The main goal of the paper is to describe Hinfinity controlled active suspension design with respect to the management of the energy flow distribution. In the time of growing interest in the overall minimization of energy consumption, the presented papercould be taken as a contribution to these efforts. Especially in the application field of automotive vehicles, the energy consumption optimization plays an important role in the design process. In the paper, energy recuperation and management in automotive suspension systems with linear electric motors that are controlled by a designed Hinfinity controller to generate a variable mechanical force for a car damper is presented. Vehicle shock absorbers in which forces are generated in response to feedbacksignals by active elements obviously offer increased design flexibility compared to the conventional suspensions with passive elements (springs and dampers). In particular, the paper is focused on experiments with active shock absorber t

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BD - Teorie informace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Circuits, Systems and Signal Processing

  • ISSN

    1998-4464

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    196-203

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus