Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On Experimental Verification Of Vehicle Active Suspension Robust Control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F14%3A00219012" target="_blank" >RIV/68407700:21240/14:00219012 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On Experimental Verification Of Vehicle Active Suspension Robust Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    ? Between 2010 and 2014, the research team of Josef Bozek Research Center of Combustion Engines and Automobiles at the Czech Technical University in Prague, Czech Republic, has developed innovations in vehicle suspension technology. The research team hasdesigned a unique innovative suspension system that uses a linear electric motor as a controlled suspension actuator and provides desired forces between wheel and car body. We have undertaken many experiments on energy management in the system. In orderto verify various control strategies and to test different ways of energy consumption optimization we designed and constructed a unique one-quarter-car test stand. The paper deals with the way and results of experimental verification of vehicle active suspension behavior when robust control is applied and also with energy management strategy that we used in the system.

  • Název v anglickém jazyce

    On Experimental Verification Of Vehicle Active Suspension Robust Control

  • Popis výsledku anglicky

    ? Between 2010 and 2014, the research team of Josef Bozek Research Center of Combustion Engines and Automobiles at the Czech Technical University in Prague, Czech Republic, has developed innovations in vehicle suspension technology. The research team hasdesigned a unique innovative suspension system that uses a linear electric motor as a controlled suspension actuator and provides desired forces between wheel and car body. We have undertaken many experiments on energy management in the system. In orderto verify various control strategies and to test different ways of energy consumption optimization we designed and constructed a unique one-quarter-car test stand. The paper deals with the way and results of experimental verification of vehicle active suspension behavior when robust control is applied and also with energy management strategy that we used in the system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LG14005" target="_blank" >LG14005: Práce v Technickém výboru 4.2 Technical Committee on Mechatronic Systems Mezinárodní federace pro automatické řízení (IFAC)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 18 th International Conference on systems

  • ISBN

    978-1-61804-243-9

  • ISSN

    1790-5117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    353-358

  • Název nakladatele

    WSEAS

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Fira

  • Datum konání akce

    17. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku