On Experimental Verification Of Vehicle Active Suspension Robust Control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F14%3A00219012" target="_blank" >RIV/68407700:21240/14:00219012 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On Experimental Verification Of Vehicle Active Suspension Robust Control
Popis výsledku v původním jazyce
? Between 2010 and 2014, the research team of Josef Bozek Research Center of Combustion Engines and Automobiles at the Czech Technical University in Prague, Czech Republic, has developed innovations in vehicle suspension technology. The research team hasdesigned a unique innovative suspension system that uses a linear electric motor as a controlled suspension actuator and provides desired forces between wheel and car body. We have undertaken many experiments on energy management in the system. In orderto verify various control strategies and to test different ways of energy consumption optimization we designed and constructed a unique one-quarter-car test stand. The paper deals with the way and results of experimental verification of vehicle active suspension behavior when robust control is applied and also with energy management strategy that we used in the system.
Název v anglickém jazyce
On Experimental Verification Of Vehicle Active Suspension Robust Control
Popis výsledku anglicky
? Between 2010 and 2014, the research team of Josef Bozek Research Center of Combustion Engines and Automobiles at the Czech Technical University in Prague, Czech Republic, has developed innovations in vehicle suspension technology. The research team hasdesigned a unique innovative suspension system that uses a linear electric motor as a controlled suspension actuator and provides desired forces between wheel and car body. We have undertaken many experiments on energy management in the system. In orderto verify various control strategies and to test different ways of energy consumption optimization we designed and constructed a unique one-quarter-car test stand. The paper deals with the way and results of experimental verification of vehicle active suspension behavior when robust control is applied and also with energy management strategy that we used in the system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LG14005" target="_blank" >LG14005: Práce v Technickém výboru 4.2 Technical Committee on Mechatronic Systems Mezinárodní federace pro automatické řízení (IFAC)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 18 th International Conference on systems
ISBN
978-1-61804-243-9
ISSN
1790-5117
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
353-358
Název nakladatele
WSEAS
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Fira
Datum konání akce
17. 7. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—