On Testing of Vehicle Active Suspension Robust Control on An One-Quarter-Car Test Stand
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F16%3A00240387" target="_blank" >RIV/68407700:21240/16:00240387 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iaras.org/iaras/filedownloads/ijme/2016/012-0001.pdf" target="_blank" >http://www.iaras.org/iaras/filedownloads/ijme/2016/012-0001.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On Testing of Vehicle Active Suspension Robust Control on An One-Quarter-Car Test Stand
Popis výsledku v původním jazyce
The research team has designed a unique innovative suspension system that uses a linear electric motor as a controlled actuator. We have undertaken many experiments on energy management in the system. In order to verify various control strategies and to test different ways of energy consumption optimization we designed and constructed a unique one-quarter-car test stand on which we have tested different control strategies In order to realize simulation and practical experiments at the test stand it is necessary to find a proper experimental road disturbance signal to excite the active suspension system The disturbance signal is applied on a one more linear motor that is placed under a wheel of the one-quarter-car model to excite the active suspension system The paper deals with the way and results of experimental verification of vehicle active suspension behavior when robust control is applied and also with energy management strategy that we used in the system.
Název v anglickém jazyce
On Testing of Vehicle Active Suspension Robust Control on An One-Quarter-Car Test Stand
Popis výsledku anglicky
The research team has designed a unique innovative suspension system that uses a linear electric motor as a controlled actuator. We have undertaken many experiments on energy management in the system. In order to verify various control strategies and to test different ways of energy consumption optimization we designed and constructed a unique one-quarter-car test stand on which we have tested different control strategies In order to realize simulation and practical experiments at the test stand it is necessary to find a proper experimental road disturbance signal to excite the active suspension system The disturbance signal is applied on a one more linear motor that is placed under a wheel of the one-quarter-car model to excite the active suspension system The paper deals with the way and results of experimental verification of vehicle active suspension behavior when robust control is applied and also with energy management strategy that we used in the system.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LG14005" target="_blank" >LG14005: Práce v Technickém výboru 4.2 Technical Committee on Mechatronic Systems Mezinárodní federace pro automatické řízení (IFAC)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Mechanical Engineering
ISSN
2367-8968
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016 (1)
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CY - Kyperská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—