Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Usage of One-Quarter-Car Active Suspension Test Stand for Experimental Verification

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F17%3A00309642" target="_blank" >RIV/68407700:21240/17:00309642 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://wseas.org/wseas/cms.action?id=15010" target="_blank" >http://wseas.org/wseas/cms.action?id=15010</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Usage of One-Quarter-Car Active Suspension Test Stand for Experimental Verification

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Suspension system is an important part of the car design, because it influences both the comfort and safety of the passengers. In the paper an active suspension using linear electric motor is designed. In particular, the article is focused on experiments with active suspension – developing an appropriate input signal for the test sand and evaluation of the results. Second important point of the active suspension design is energy demands of the suspension system. Modification of the standard controller which allows changing amount of energy required by the system has been designed. Functionality of the modification was verified taking various experiments.

  • Název v anglickém jazyce

    Usage of One-Quarter-Car Active Suspension Test Stand for Experimental Verification

  • Popis výsledku anglicky

    Suspension system is an important part of the car design, because it influences both the comfort and safety of the passengers. In the paper an active suspension using linear electric motor is designed. In particular, the article is focused on experiments with active suspension – developing an appropriate input signal for the test sand and evaluation of the results. Second important point of the active suspension design is energy demands of the suspension system. Modification of the standard controller which allows changing amount of energy required by the system has been designed. Functionality of the modification was verified taking various experiments.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LTV17019" target="_blank" >LTV17019: Podpora práce v Technickém výboru 4.2 Technical Committee on Mechatronic Systems Mezinárodní federace pro automatické řízení (IFAC)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    WSEAS Transactions on Applied and Theoretical Mechanics

  • ISSN

    1991-8747

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    17

  • Stát vydavatele periodika

    GR - Řecká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    17-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85032907199