Usage of One-Quarter-Car Active Suspension Test Stand for Experimental Verification
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F17%3A00309642" target="_blank" >RIV/68407700:21240/17:00309642 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://wseas.org/wseas/cms.action?id=15010" target="_blank" >http://wseas.org/wseas/cms.action?id=15010</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Usage of One-Quarter-Car Active Suspension Test Stand for Experimental Verification
Popis výsledku v původním jazyce
Suspension system is an important part of the car design, because it influences both the comfort and safety of the passengers. In the paper an active suspension using linear electric motor is designed. In particular, the article is focused on experiments with active suspension – developing an appropriate input signal for the test sand and evaluation of the results. Second important point of the active suspension design is energy demands of the suspension system. Modification of the standard controller which allows changing amount of energy required by the system has been designed. Functionality of the modification was verified taking various experiments.
Název v anglickém jazyce
Usage of One-Quarter-Car Active Suspension Test Stand for Experimental Verification
Popis výsledku anglicky
Suspension system is an important part of the car design, because it influences both the comfort and safety of the passengers. In the paper an active suspension using linear electric motor is designed. In particular, the article is focused on experiments with active suspension – developing an appropriate input signal for the test sand and evaluation of the results. Second important point of the active suspension design is energy demands of the suspension system. Modification of the standard controller which allows changing amount of energy required by the system has been designed. Functionality of the modification was verified taking various experiments.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LTV17019" target="_blank" >LTV17019: Podpora práce v Technickém výboru 4.2 Technical Committee on Mechatronic Systems Mezinárodní federace pro automatické řízení (IFAC)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
WSEAS Transactions on Applied and Theoretical Mechanics
ISSN
1991-8747
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
17
Stát vydavatele periodika
GR - Řecká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
17-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85032907199