Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ON CONTROL OF ENERGY FLOW IN THE AUTOMOTIVE ACTIVE SUSPENSION SYSTEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F19%3A00338465" target="_blank" >RIV/68407700:21240/19:00338465 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iraj.in/journal/journal_file/journal_pdf/2-615-15783902675-9.pdf" target="_blank" >http://www.iraj.in/journal/journal_file/journal_pdf/2-615-15783902675-9.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ON CONTROL OF ENERGY FLOW IN THE AUTOMOTIVE ACTIVE SUSPENSION SYSTEM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper, energy recuperation and energy flow distribution in automotive suspension systems with linear electric motors controlled using a designed Hinfinity controller to obtain a variable mechanical force for a car active damper is presented. Vehicle suspensions in which forces are generated in response to feedback signals by active elements obviously offer increased design flexibility compared to the conventional suspensions using passive elements such as springs and dampers. The main advantage of the specified new solution using a linear AC motor is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung and sprung masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surface and load disturbances. In addition, under certain circumstances, the application of linear motors as actuators enables to transform mechanical energy of the vertical car vibrations to electrical energy, accumulate it, and use it when needed. Energy flow control enables to reduce or even eliminate the demands concerning the external power source.

  • Název v anglickém jazyce

    ON CONTROL OF ENERGY FLOW IN THE AUTOMOTIVE ACTIVE SUSPENSION SYSTEM

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper, energy recuperation and energy flow distribution in automotive suspension systems with linear electric motors controlled using a designed Hinfinity controller to obtain a variable mechanical force for a car active damper is presented. Vehicle suspensions in which forces are generated in response to feedback signals by active elements obviously offer increased design flexibility compared to the conventional suspensions using passive elements such as springs and dampers. The main advantage of the specified new solution using a linear AC motor is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung and sprung masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surface and load disturbances. In addition, under certain circumstances, the application of linear motors as actuators enables to transform mechanical energy of the vertical car vibrations to electrical energy, accumulate it, and use it when needed. Energy flow control enables to reduce or even eliminate the demands concerning the external power source.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LTV17019" target="_blank" >LTV17019: Podpora práce v Technickém výboru 4.2 Technical Committee on Mechatronic Systems Mezinárodní federace pro automatické řízení (IFAC)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Mechanical and Production Engineering

  • ISSN

    2320-2092

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    5-9

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus