ENERGY CONTROL PRINCIPLES IN AN AUTOMOTIVE ACTIVE SUSPENSION SYSTEM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F19%3A00332089" target="_blank" >RIV/68407700:21240/19:00332089 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/10467/86629" target="_blank" >http://hdl.handle.net/10467/86629</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ENERGY CONTROL PRINCIPLES IN AN AUTOMOTIVE ACTIVE SUSPENSION SYSTEM
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper, energy recuperation and management in automotive suspension systems with linear electric motors controlled using a proposed Hinfinity controller to obtain a variable mechanical force for a car damper is presented. Vehicle suspensions in which forces are generated in response to feedback signals by active elements obviously offer increased design flexibility compared to the conventional suspensions using passive elements such as springs and dampers. The main advantage of the proposed solution using a linear AC motor is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung and sprung masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surface disturbances. In addition, under certain circumstances using linear motors as actuators enables to transform mechanical energy of the vertical car vibrations to electrical energy, accumulate it, and use it when needed. Energy flow control (management) enables to reduce or even eliminate the demands concerning the external power source.
Název v anglickém jazyce
ENERGY CONTROL PRINCIPLES IN AN AUTOMOTIVE ACTIVE SUSPENSION SYSTEM
Popis výsledku anglicky
In the paper, energy recuperation and management in automotive suspension systems with linear electric motors controlled using a proposed Hinfinity controller to obtain a variable mechanical force for a car damper is presented. Vehicle suspensions in which forces are generated in response to feedback signals by active elements obviously offer increased design flexibility compared to the conventional suspensions using passive elements such as springs and dampers. The main advantage of the proposed solution using a linear AC motor is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung and sprung masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surface disturbances. In addition, under certain circumstances using linear motors as actuators enables to transform mechanical energy of the vertical car vibrations to electrical energy, accumulate it, and use it when needed. Energy flow control (management) enables to reduce or even eliminate the demands concerning the external power source.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LTV17019" target="_blank" >LTV17019: Podpora práce v Technickém výboru 4.2 Technical Committee on Mechatronic Systems Mezinárodní federace pro automatické řízení (IFAC)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
international scientific journal tran&MOTAUTO WORLD
ISSN
2367-8399
e-ISSN
—
Svazek periodika
4/2019
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
BG - Bulharská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
107-110
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—