Rekuperace energie v systémech aktivního tlumení pérování automobilu
Popis výsledku
V příspěvku je řešen problém rekuperace energie v systémech aktivního tlumení pérování automobilu. Pro řízení je použit Hinf regulátor. Jako aktuátor se využívá lineární AC motor, který dodává potřebnou sílu pro dobré tlumení poruch vznikajících v důsledku nerovností povrchu vozovky. Zároveň je zajištěna lepší ovladatelnost vozidla vzhledem k pasivním tlumením pérování automobilu.
Klíčová slova
Hinf controllerenergy recuperationlinear AC motorvehicle suspensions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Energy Recuperation in Atomotive Active Suspension Systems with Linear Electric Motor
Popis výsledku v původním jazyce
The energy recuperation and management in automotive suspension systems with linear electric motors controlled using a proposed Hinf controller to obtain a variable mechanical force for a car damper is presented. Vehicle suspensions in which forces are generated in response to feedback signals by active elements obviously offer increased design flexibility compared to the conventional suspensions using passive elements such as springs and dampers. The main advantage of the proposed solution using a linear AC motor is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung and sprung masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surfase disturbances. In addition, under certain circumstances using linearmotors as actuators enables to transform mechanical energy of the vertical car vibrations to electrical energy, accumulate it, and use it when needed.
Název v anglickém jazyce
Energy Recuperation in Atomotive Active Suspension Systems with Linear Electric Motor
Popis výsledku anglicky
The energy recuperation and management in automotive suspension systems with linear electric motors controlled using a proposed Hinf controller to obtain a variable mechanical force for a car damper is presented. Vehicle suspensions in which forces are generated in response to feedback signals by active elements obviously offer increased design flexibility compared to the conventional suspensions using passive elements such as springs and dampers. The main advantage of the proposed solution using a linear AC motor is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung and sprung masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surfase disturbances. In addition, under certain circumstances using linearmotors as actuators enables to transform mechanical energy of the vertical car vibrations to electrical energy, accumulate it, and use it when needed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 15th Mediterranean Conference on Control and Automation
ISBN
978-1-4244-1281-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Mediterranean Control Assotion
Místo vydání
Athens
Místo konání akce
Athény
Datum konání akce
27. 6. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—
Druh výsledku
D - Stať ve sborníku
CEP
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
Rok uplatnění
2007