Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rekuperace energie v systémech aktivního tlumení pérování automobilu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F07%3A03133030" target="_blank" >RIV/68407700:21230/07:03133030 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Energy Recuperation in Atomotive Active Suspension Systems with Linear Electric Motor

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The energy recuperation and management in automotive suspension systems with linear electric motors controlled using a proposed Hinf controller to obtain a variable mechanical force for a car damper is presented. Vehicle suspensions in which forces are generated in response to feedback signals by active elements obviously offer increased design flexibility compared to the conventional suspensions using passive elements such as springs and dampers. The main advantage of the proposed solution using a linear AC motor is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung and sprung masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surfase disturbances. In addition, under certain circumstances using linearmotors as actuators enables to transform mechanical energy of the vertical car vibrations to electrical energy, accumulate it, and use it when needed.

  • Název v anglickém jazyce

    Energy Recuperation in Atomotive Active Suspension Systems with Linear Electric Motor

  • Popis výsledku anglicky

    The energy recuperation and management in automotive suspension systems with linear electric motors controlled using a proposed Hinf controller to obtain a variable mechanical force for a car damper is presented. Vehicle suspensions in which forces are generated in response to feedback signals by active elements obviously offer increased design flexibility compared to the conventional suspensions using passive elements such as springs and dampers. The main advantage of the proposed solution using a linear AC motor is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung and sprung masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surfase disturbances. In addition, under certain circumstances using linearmotors as actuators enables to transform mechanical energy of the vertical car vibrations to electrical energy, accumulate it, and use it when needed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th Mediterranean Conference on Control and Automation

  • ISBN

    978-1-4244-1281-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Mediterranean Control Assotion

  • Místo vydání

    Athens

  • Místo konání akce

    Athény

  • Datum konání akce

    27. 6. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku