Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Design and Stand Tests of Real-timeVehicle Active Suspension

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F21%3A00350459" target="_blank" >RIV/68407700:21240/21:00350459 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://innova-eng.eu/proceedings/2021.pdf" target="_blank" >http://innova-eng.eu/proceedings/2021.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Design and Stand Tests of Real-timeVehicle Active Suspension

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the paper, energy recuperation and management in automotive suspension systems with linear electric motors controlled using a proposed Hinfinity controller to obtain a variable mechanical force for a car damper is presented. Vehicle suspensions in which forces are generated in response to feedback signals by active elements obviously offer increased design flexibility compared to the conventional suspensions using passive elements such as springs and dampers. The main advantage of the proposed solution using a linear AC motor is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung and sprung masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surface disturbances. In addition, under certain circumstances using linear motors as actuators enables to transform mechanical energy of the vertical car vibrations to electrical energy, accumulate it, and use it when needed. Energy flow control (management) enables to reduce or even eliminate the demands concerning the external power source.

  • Název v anglickém jazyce

    A Design and Stand Tests of Real-timeVehicle Active Suspension

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper, energy recuperation and management in automotive suspension systems with linear electric motors controlled using a proposed Hinfinity controller to obtain a variable mechanical force for a car damper is presented. Vehicle suspensions in which forces are generated in response to feedback signals by active elements obviously offer increased design flexibility compared to the conventional suspensions using passive elements such as springs and dampers. The main advantage of the proposed solution using a linear AC motor is the possibility to generate desired forces acting between the unsprung and sprung masses of the car, providing good insulation of the car sprung mass from the road surface disturbances. In addition, under certain circumstances using linear motors as actuators enables to transform mechanical energy of the vertical car vibrations to electrical energy, accumulate it, and use it when needed. Energy flow control (management) enables to reduce or even eliminate the demands concerning the external power source.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LTV17019" target="_blank" >LTV17019: Podpora práce v Technickém výboru 4.2 Technical Committee on Mechatronic Systems Mezinárodní federace pro automatické řízení (IFAC)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the VII International Scientific Congress "Innovations 21"

  • ISBN

  • ISSN

    2603-3763

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    32-36

  • Název nakladatele

    Scientific-technical union of mechanical engineering

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Varna

  • Datum konání akce

    21. 6. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku