Spatially Dependent Friction—A Way of Adjusting Bottleneck Flow in Cellular Models
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F20%3A00344001" target="_blank" >RIV/68407700:21240/20:00344001 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21340/20:00344001
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-55973-1_13" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-55973-1_13</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-55973-1_13" target="_blank" >10.1007/978-3-030-55973-1_13</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Spatially Dependent Friction—A Way of Adjusting Bottleneck Flow in Cellular Models
Popis výsledku v původním jazyce
The spatially dependent friction is introduced into cellular floor-field model of pedestrian flow as a possible way of proper adjustment of flow through individual bottlenecks/exits in a rather complex structure containing multiple consecutive bottlenecks of different width. Next to the bulk friction, which is responsible for the conflict-induced delay while walking within the crowd, the local friction is defined individually for each exit-like bottleneck, and is responsible for the clogging in front of the exit. The local friction enables to adjust the flow through given bottleneck according to the observed or estimated value without necessity to change the global parameters. Such method enables to model flow through bottlenecks of similar but different width within one simulation scenario.
Název v anglickém jazyce
Spatially Dependent Friction—A Way of Adjusting Bottleneck Flow in Cellular Models
Popis výsledku anglicky
The spatially dependent friction is introduced into cellular floor-field model of pedestrian flow as a possible way of proper adjustment of flow through individual bottlenecks/exits in a rather complex structure containing multiple consecutive bottlenecks of different width. Next to the bulk friction, which is responsible for the conflict-induced delay while walking within the crowd, the local friction is defined individually for each exit-like bottleneck, and is responsible for the clogging in front of the exit. The local friction enables to adjust the flow through given bottleneck according to the observed or estimated value without necessity to change the global parameters. Such method enables to model flow through bottlenecks of similar but different width within one simulation scenario.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Traffic and Granular Flow 2019
ISBN
978-3-030-55972-4
ISSN
0930-8989
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
103-109
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Pamplona
Datum konání akce
2. 7. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—