Pen & Paper & Xerox: Early History of Tabletop RPGs in Czechoslovakia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21240%2F22%3A00359784" target="_blank" >RIV/68407700:21240/22:00359784 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-34341ca8-9508-4aaa-9587-b7971f6a55bd" target="_blank" >http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-34341ca8-9508-4aaa-9587-b7971f6a55bd</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pen & Paper & Xerox: Early History of Tabletop RPGs in Czechoslovakia
Popis výsledku v původním jazyce
The study presents preliminary research focused on the history of tabletop role-playing games (RPGs) in the former Czechoslovakia, especially Dungeons & Dragons (1974) and its local clone Dračí doupě (transl. Dragon’s Lair, 1990). Based on theoretical literature, period sources and semi-structured interviews with first-generation players, it gives an overview of the first contacts with RPG in the specific post-communist cultural and economic context, focusing on the distribution and reception of Dragon’s Lair, mainly in the Slovak part of the former common state. As a partial outcome of an ongoing research into the local gaming experience, the focus is not on the game itself or its commercial success, but rather on its players, their characteristics and initial experiences with tabletop RPGs in the early 1990s.
Název v anglickém jazyce
Pen & Paper & Xerox: Early History of Tabletop RPGs in Czechoslovakia
Popis výsledku anglicky
The study presents preliminary research focused on the history of tabletop role-playing games (RPGs) in the former Czechoslovakia, especially Dungeons & Dragons (1974) and its local clone Dračí doupě (transl. Dragon’s Lair, 1990). Based on theoretical literature, period sources and semi-structured interviews with first-generation players, it gives an overview of the first contacts with RPG in the specific post-communist cultural and economic context, focusing on the distribution and reception of Dragon’s Lair, mainly in the Slovak part of the former common state. As a partial outcome of an ongoing research into the local gaming experience, the focus is not on the game itself or its commercial success, but rather on its players, their characteristics and initial experiences with tabletop RPGs in the early 1990s.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50803 - Information science (social aspects)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Ludologica
ISSN
2585-8599
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
102-117
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—