Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determining the Permeable Efficiency of Elements in Transport

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F01%3A06066782" target="_blank" >RIV/68407700:21260/01:06066782 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determining the Permeable Efficiency of Elements in Transport

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The transport is simulated by a directed graph. Its eges are evaluated by lenght by permeability and by the cost of driving through in a transport unit. Its peaks are evaluated in terms of permeability, the time of driving through the node in time unitsand the cost of driving a transport unit through this node. For such a conception of the transport network a role of optimisation and disintegration of transport flow was formulated, defined by a number of transport units. These units enter the netwoerkat the unitial node and exit the network. The aim of optimization was to disintegrate the transport flow so that permeability was not permeability was not exceeded in any element of the network so that the relocation of the defined transport flow was completed in a prearranged time and so that the cost of driving through the transport net bettween the entry and exit knots was minimal.

  • Název v anglickém jazyce

    Determining the Permeable Efficiency of Elements in Transport

  • Popis výsledku anglicky

    The transport is simulated by a directed graph. Its eges are evaluated by lenght by permeability and by the cost of driving through in a transport unit. Its peaks are evaluated in terms of permeability, the time of driving through the node in time unitsand the cost of driving a transport unit through this node. For such a conception of the transport network a role of optimisation and disintegration of transport flow was formulated, defined by a number of transport units. These units enter the netwoerkat the unitial node and exit the network. The aim of optimization was to disintegrate the transport flow so that permeability was not permeability was not exceeded in any element of the network so that the relocation of the defined transport flow was completed in a prearranged time and so that the cost of driving through the transport net bettween the entry and exit knots was minimal.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Polytechnica

  • ISSN

    1210-2709

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    41

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    58-59

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus