Design of Intermodal Freight Flows to the Hinterland in Bundling Networks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00193836" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00193836 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design of Intermodal Freight Flows to the Hinterland in Bundling Networks
Popis výsledku v původním jazyce
Containerization and developments of transport systems to the inland have led to a time-space convergence and made market players revise and synchronize liner service schedules and associated hinterland networks. The bundling of freight flows in a limited number of transport nodes can be one of the driving forces in this development. The advantages of bundling concept consist in higher frequencies of services and destinations served, in an increase of the number initial/end terminals and in higher loadfactors. This paper compares bundling concepts for various situations, hereby assuming the presence of advanced exchange operations at exchange nodes. It is analysed and suggested the development of inland service. It is carried out configuration and bundling in the Hamburg-Rotterdam range with focus on the bundling in rail networks and bundling in barging network of container flows to the central Europe.
Název v anglickém jazyce
Design of Intermodal Freight Flows to the Hinterland in Bundling Networks
Popis výsledku anglicky
Containerization and developments of transport systems to the inland have led to a time-space convergence and made market players revise and synchronize liner service schedules and associated hinterland networks. The bundling of freight flows in a limited number of transport nodes can be one of the driving forces in this development. The advantages of bundling concept consist in higher frequencies of services and destinations served, in an increase of the number initial/end terminals and in higher loadfactors. This paper compares bundling concepts for various situations, hereby assuming the presence of advanced exchange operations at exchange nodes. It is analysed and suggested the development of inland service. It is carried out configuration and bundling in the Hamburg-Rotterdam range with focus on the bundling in rail networks and bundling in barging network of container flows to the central Europe.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 7th International Congress on Logistics and SCM Systems
ISBN
978-0-9805447-1-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
215-222
Název nakladatele
The Korean Society of Supply Chain Management
Místo vydání
Soul
Místo konání akce
Soul
Datum konání akce
7. 6. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—