Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design of Intermodal Freight Flows to the Hinterland in Bundling Networks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F12%3A00193836" target="_blank" >RIV/68407700:21260/12:00193836 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design of Intermodal Freight Flows to the Hinterland in Bundling Networks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Containerization and developments of transport systems to the inland have led to a time-space convergence and made market players revise and synchronize liner service schedules and associated hinterland networks. The bundling of freight flows in a limited number of transport nodes can be one of the driving forces in this development. The advantages of bundling concept consist in higher frequencies of services and destinations served, in an increase of the number initial/end terminals and in higher loadfactors. This paper compares bundling concepts for various situations, hereby assuming the presence of advanced exchange operations at exchange nodes. It is analysed and suggested the development of inland service. It is carried out configuration and bundling in the Hamburg-Rotterdam range with focus on the bundling in rail networks and bundling in barging network of container flows to the central Europe.

  • Název v anglickém jazyce

    Design of Intermodal Freight Flows to the Hinterland in Bundling Networks

  • Popis výsledku anglicky

    Containerization and developments of transport systems to the inland have led to a time-space convergence and made market players revise and synchronize liner service schedules and associated hinterland networks. The bundling of freight flows in a limited number of transport nodes can be one of the driving forces in this development. The advantages of bundling concept consist in higher frequencies of services and destinations served, in an increase of the number initial/end terminals and in higher loadfactors. This paper compares bundling concepts for various situations, hereby assuming the presence of advanced exchange operations at exchange nodes. It is analysed and suggested the development of inland service. It is carried out configuration and bundling in the Hamburg-Rotterdam range with focus on the bundling in rail networks and bundling in barging network of container flows to the central Europe.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 7th International Congress on Logistics and SCM Systems

  • ISBN

    978-0-9805447-1-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    215-222

  • Název nakladatele

    The Korean Society of Supply Chain Management

  • Místo vydání

    Soul

  • Místo konání akce

    Soul

  • Datum konání akce

    7. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku