Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vzájemné konflikty cyklistů a chodců na komunikacích s jejich smíšeným provozem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F04%3A06104156" target="_blank" >RIV/68407700:21260/04:06104156 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pedestrians' and Cyclists' Mutual Conflicts on Jointly Shared Communications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the necessities of cycling transport planning is designing such traffic infrastructure to minimize conflicts among cyclists and other traffic participants. So far half solved tasks for the present that was object of our research, are volume limitsfor suitability assessment propriety for mixed traffic of cyclists with pedestrians. Considering to the fact, that other traffic participants are less accustomed to cyclists in comparison with some countries of Europe, we verified these marginal intensity values by own investigation of interactions between pedestrians and cyclists on them, that showed needfulness to make these criterions for mixed traffic of cyclists and pedestrians more strict. This research was practised in dependence on density of pedestrians on chosen area too, designed for cycling traffic as well, that looks such as more objective criterion for the present than intensity for establishment review of mixed traffic of pedestrians and cyclists.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedestrians' and Cyclists' Mutual Conflicts on Jointly Shared Communications

  • Popis výsledku anglicky

    One of the necessities of cycling transport planning is designing such traffic infrastructure to minimize conflicts among cyclists and other traffic participants. So far half solved tasks for the present that was object of our research, are volume limitsfor suitability assessment propriety for mixed traffic of cyclists with pedestrians. Considering to the fact, that other traffic participants are less accustomed to cyclists in comparison with some countries of Europe, we verified these marginal intensity values by own investigation of interactions between pedestrians and cyclists on them, that showed needfulness to make these criterions for mixed traffic of cyclists and pedestrians more strict. This research was practised in dependence on density of pedestrians on chosen area too, designed for cycling traffic as well, that looks such as more objective criterion for the present than intensity for establishment review of mixed traffic of pedestrians and cyclists.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    10th World Conference on Transport Research - abstract book

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    139-140

  • Název nakladatele

    ITU

  • Místo vydání

    Istanbul

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    4. 7. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku