Zlepšené řízení a senzorika systému airbagů v automobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F04%3A06104192" target="_blank" >RIV/68407700:21260/04:06104192 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Advanced sensing and control of vehicle airbag system
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the proceeding is to declare the capabilities of sophisticated airbag systems of the vehicles. The target functions of the systems under consideration are the proper time of airbag triggering using early crash and precrash sensing and the reduction of the airbag aggressivity during low-crash accidents respectively. The strategy of side airbags is considered as well - especially from the sensing point of view. The design and optimal control strategy of the active safety belt pretensioners is evaluated from the injury level point of view. The described methodology enables to reduce the development of injury mechanisms, its severity and to keep the loadings of the tissues under the tolerance level.
Název v anglickém jazyce
Advanced sensing and control of vehicle airbag system
Popis výsledku anglicky
The aim of the proceeding is to declare the capabilities of sophisticated airbag systems of the vehicles. The target functions of the systems under consideration are the proper time of airbag triggering using early crash and precrash sensing and the reduction of the airbag aggressivity during low-crash accidents respectively. The strategy of side airbags is considered as well - especially from the sensing point of view. The design and optimal control strategy of the active safety belt pretensioners is evaluated from the injury level point of view. The described methodology enables to reduce the development of injury mechanisms, its severity and to keep the loadings of the tissues under the tolerance level.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Věda o dopravě 2004
ISBN
80-01-03047-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
273-279
Název nakladatele
Vydavatelství ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
25. 10. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—