Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozhodovací kritéria přepravců v nákladní dopravě

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F07%3A06135280" target="_blank" >RIV/68407700:21260/07:06135280 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozhodovací kritéria přepravců v nákladní dopravě

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Analýza faktorů ovlivňujících poptávku po jednotlivých druzích dopravy byla zaměřena na osobní a nákladní dopravu. Z analýzy osobní dopravy je zřejmé, že na příklon k IAD má vliv i zvyšující se životní úroveň, kde je zřejmý vztah mezi výkonem IAD a HDP na obyvatele v jednotlivých zemích Evropy. Vzrůstající výkon IAD tak ubírá cestující veřejné dopravě, což ilustruje i vývoj hybnosti v letech 1995 - 2004, kdy počet jízd na obyvatele mírně klesal a měnilo se pouze rozložení výkonů mezi veřejnou dopravu aindividuální. Z průzkumu mezi přepravci v nákladní dopravě vyplynulo, že přepravci při volbě dopravce kalkulují s celou řadou faktorů. I když se cena přepravy ukázala jako nejdůležitější faktor, ostatní kritéria jako rychlost, dostupnost, časová jistotadodání a bezpečnost jsou srovnatelnými rozhodovacími faktory. Kvalitativní faktory se ukázaly jako hlavní překážka možného převedení části přepravního výkonu ze silniční dopravy na železnici.

  • Název v anglickém jazyce

    Decision Criteria of Carriers in Freight Transport

  • Popis výsledku anglicky

    Factors analysis affecting sorts of transport demand was focused on passenger traffic and freight transport. From the analysis of passenger traffic stands to reson that even increasing level of living affects tend to ICT (individual car transport). Thereis evident relation between ICT and GDP per citizen in single countries of Europe. Increasing achievement of ICT deregorates public transport from number of passengers which illustrates the dynamics development in 1995-2004 when the number of travel percitizen was slowly depreciating and only the achievement allocation in public and individual transport was changed. It ensues from the research of carriers in freight transport that the carriers calculate on many factors if they choose the haulier. Evenif the price is the most important factor, the other criteria like speed, accessability, time confidence of delivery and security of goods are also important. The quality factors were proved as the main problem to assign a part of

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Cestná a mestská doprava a trvaĺoudržatelný rozvoj (CDMTUR 2007)

  • ISBN

    978-80-8070-759-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    205-211

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Žilina

  • Datum konání akce

    30. 10. 2007

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku