Rozhodovací kritéria přepravců v nákladní dopravě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F07%3A06135280" target="_blank" >RIV/68407700:21260/07:06135280 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozhodovací kritéria přepravců v nákladní dopravě
Popis výsledku v původním jazyce
Analýza faktorů ovlivňujících poptávku po jednotlivých druzích dopravy byla zaměřena na osobní a nákladní dopravu. Z analýzy osobní dopravy je zřejmé, že na příklon k IAD má vliv i zvyšující se životní úroveň, kde je zřejmý vztah mezi výkonem IAD a HDP na obyvatele v jednotlivých zemích Evropy. Vzrůstající výkon IAD tak ubírá cestující veřejné dopravě, což ilustruje i vývoj hybnosti v letech 1995 - 2004, kdy počet jízd na obyvatele mírně klesal a měnilo se pouze rozložení výkonů mezi veřejnou dopravu aindividuální. Z průzkumu mezi přepravci v nákladní dopravě vyplynulo, že přepravci při volbě dopravce kalkulují s celou řadou faktorů. I když se cena přepravy ukázala jako nejdůležitější faktor, ostatní kritéria jako rychlost, dostupnost, časová jistotadodání a bezpečnost jsou srovnatelnými rozhodovacími faktory. Kvalitativní faktory se ukázaly jako hlavní překážka možného převedení části přepravního výkonu ze silniční dopravy na železnici.
Název v anglickém jazyce
Decision Criteria of Carriers in Freight Transport
Popis výsledku anglicky
Factors analysis affecting sorts of transport demand was focused on passenger traffic and freight transport. From the analysis of passenger traffic stands to reson that even increasing level of living affects tend to ICT (individual car transport). Thereis evident relation between ICT and GDP per citizen in single countries of Europe. Increasing achievement of ICT deregorates public transport from number of passengers which illustrates the dynamics development in 1995-2004 when the number of travel percitizen was slowly depreciating and only the achievement allocation in public and individual transport was changed. It ensues from the research of carriers in freight transport that the carriers calculate on many factors if they choose the haulier. Evenif the price is the most important factor, the other criteria like speed, accessability, time confidence of delivery and security of goods are also important. The quality factors were proved as the main problem to assign a part of
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cestná a mestská doprava a trvaĺoudržatelný rozvoj (CDMTUR 2007)
ISBN
978-80-8070-759-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
205-211
Název nakladatele
Žilinská univerzita
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
30. 10. 2007
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—