Vývoj nákladní dopravy na vybrané síti pozemních komunikacích v ČR v souvislosti s jejich zpoplatněním a dalšími opatřeními
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F08%3A00147844" target="_blank" >RIV/68407700:21260/08:00147844 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vývoj nákladní dopravy na vybrané síti pozemních komunikacích v ČR v souvislosti s jejich zpoplatněním a dalšími opatřeními
Popis výsledku v původním jazyce
Zavedení výkonového zpoplatnění na síti dálnic a rychlostních silnic v České republice od 01.01.2007 pro vozidla s celkovou hmotností nad 12 t vyvolalo mimo jiné velké obavy, že dojde k prudkému nárůstu intenzit zejména těchto těžkých nákladních vozidelna silnicích nižších tříd v důsledku snahy vyhnout se povinnosti placení mýtného formou objíždění zpoplatněných úseků. Cílem je nejen zjistit, zda k těmto skutečnostem na vybraných prověřovaných pozemních komunikacích skutečně dochází, ale i prověřit, jaké systémy sčítání dopravy, ať už existující, nebo další nově prověřované v rámci habilitační práce, se dají k tomuto ověření využít, a jaké další užitečné informace se dají obecně získat o specifických odlišnostech chování nákladní dopravy na pozemníchkomunikacích ve srovnání s převládající dopravou osobní.
Název v anglickém jazyce
Development of Goods Traffic on Selected Road Network in the Czech Republic in Context of Electronic Fee Collection and Other Provisions
Popis výsledku anglicky
Introduction of electronic fee collection (EFC) for vehicle with total weight over 12 t on the network of motorways and highways in the Czech Republic since 1st January 2007 among others invoked great apprehensions for violent growth of traffic volume ofthese heavy lorries above all on secondary roads in consequence of their effort to avoid obligation to pay fee by riding about paid road sections. The goal was to tell, if the facts mentioned above are this fact really happened on selected verified roads, but as well as to examine, what kind of traffic counting systems (existing or another verified) are suitable for use, and what additional useful information is generally able to get about special differences in behavior between goods traffic and predominant personal transport on road network.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů