Analýza změn řidičova vizuálního pole a reakčních časů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F08%3A06156083" target="_blank" >RIV/68407700:21260/08:06156083 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analyses of driver visual field changes and reaction times
Popis výsledku v původním jazyce
Among direct attention indicators - the driver reaction time (RT), the probability of his/her correct reaction on some unexpected event and the size and shape of his/her useful visual field - can be taken. The noninvasive measurement of such direct driver attention level indicators in moving vehicle is not easy task. The aim of the work which is presented in this paper is finding of methodic for analysis of the size and shape of the useful visual fields of human subjects driving transportation vehicles,measuring of the dynamic of changes of these useful visual fields for satisfactory representative sample of driver population, mapping of the distribution of RT values on selected visual stimuli.
Název v anglickém jazyce
Analyses of driver visual field changes and reaction times
Popis výsledku anglicky
Among direct attention indicators - the driver reaction time (RT), the probability of his/her correct reaction on some unexpected event and the size and shape of his/her useful visual field - can be taken. The noninvasive measurement of such direct driver attention level indicators in moving vehicle is not easy task. The aim of the work which is presented in this paper is finding of methodic for analysis of the size and shape of the useful visual fields of human subjects driving transportation vehicles,measuring of the dynamic of changes of these useful visual fields for satisfactory representative sample of driver population, mapping of the distribution of RT values on selected visual stimuli.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Driver Car Interaction & Interface 2008
ISBN
978-80-87136-04-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
AV ČR, Ústav informatiky
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
17. 12. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—