Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika měření vizuálního pole řidičů s přirozeným omezením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00310968" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00310968 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://revised.fd.cvut.cz/" target="_blank" >http://revised.fd.cvut.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika měření vizuálního pole řidičů s přirozeným omezením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika umožňuje stanovit schopnost řidiče reagovat na podněty v bezprostřední blízkosti komunikace. Reaktivita je měřena ve vztahu k běžnému dopravnímu značení a schopnosti bezpečně ovládat vozidlo v běžných, ale i často se vyskytujících kritických situacích. Tato metodika, spolu s vozidlovým simulátorem, může být využita pro vyšetřování užitečného vizuálního pole řidičů s blíže nespecifikovanými omezeními a speciálně řidiči seniory. Předmětem předložené metodiky je definování scénářů a událostí a jejich realizace za pomoci virtuální reality tak, aby bylo možné objektivně zhodnotit schopnosti řidiče z hlediska přirozeného omezení jejich vizuálního pole (řidiči s různými zdravotními omezeními a řidiči senioři). Objektivní posouzení spočívá ve vyšetření schopnosti reagovat na podněty v bezprostřední blízkosti komunikace za využití systému sledování pohledu (eyetracking).

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology of measurement of visual field in drivers with natural impairments

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology allows to evaluate driver’s ability of reaction to stimuli in the direct proximity of road communications. Reaction is measured in relation to current traffic signal and ability to control vehicle in normal as well as in critical situations which frequently appear. Both the methodology and vehicle simulator can be used together for investigation of driver useful visual field in case of impairments that have not been specified in details, and for senior drivers. The suggested methodology defines scenarios, events, and their realization via virtual reality in a way that makes it possible to assess driver ability while having in focus limitation of their natural visual field (drivers with various health limitation and senior drivers). Objective evaluation is assessment of ability to react to stimuli in direct proximity of communications using the eyetracking system for following of eye behavior.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04031752" target="_blank" >TA04031752: Působení rušivých vizuálních vlivů na bezpečnost jízdy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    2015V002

  • Číslo předpisu

    135/2016-710-VV/1

  • Technické parametry

    - Rozsah 34 stran. - Metodika vznikla v rámci projektu vědy a výzkumu „Působení rušivých vizuálních vlivů na bezpečnost jízdy“ (TA04031752), v programu Alfa Technologické agentury ČR. - Tato metodika, spolu s vozidlovým simulátorem, může být využita pro vyšetřování užitečného vizuálního pole řidičů s blíže nespecifikovanými omezeními a speciálně řidiči seniory.

  • Ekonomické parametry

    Metodika je dostupná na vyžádání zdarma. Náklady uplatnění metodiky jsou relativně nízké, zejména ve srovnání s náklady na řešení dopadů nehod souvisejících s řidiči, kteří jsou nějakým způsobem na svých schopnostech omezeni (např. řidiči - senioři). Snížení nehodovosti vždy přináší společnosti finanční úsporu.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy ČR

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů