Metodika měření vizuálních polí řidiče se zaměřením na reklamu v okolí silničních pozemních komunikací
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00310976" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00310976 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://revised.fd.cvut.cz/" target="_blank" >http://revised.fd.cvut.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika měření vizuálních polí řidiče se zaměřením na reklamu v okolí silničních pozemních komunikací
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika je určena pro doplňkové objektivní posouzení a kvantifikaci vizuální distrakce řidiče motorových vozidel v důsledku pasivního přitahování pozornosti vnějšími vizuálními podněty, jejichž zdrojem jsou vizuální reklamní zařízení různých typů. Předmětem předložené metodiky je definování scénářů virtuální reality pro stanovení míry distrakce vizuální pozornosti řidiče vnějšími vlivy.
Název v anglickém jazyce
Methodology for measurement of driver visual field with a focus on advertising in the proximity of road communications
Popis výsledku anglicky
The methodology is aimed at additional objective evaluation and quantification of drivers’ visual distraction because of passive attention shift to external visual stimuli, namely advertising installations of various types. The suggested methodology defines virtual reality scenarios for evaluation of the extent of distraction of driver visual attention by the external stimuli.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04031752" target="_blank" >TA04031752: Působení rušivých vizuálních vlivů na bezpečnost jízdy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
2015V003
Číslo předpisu
123/2015-710VV/3
Technické parametry
- Rozsah 37 stran. - Metodika vznikla v rámci projektu vědy a výzkumu „Působení rušivých vizuálních vlivů na bezpečnost jízdy“ (TA04031752), v programu Alfa Technologické agentury ČR. - Metodika je určena pro posouzení již existujících reklamních zařízení, dopadu jejich změn (snížení, zvýšení výskytu), dále pro potřeby silničních správních úřadů, které povolují zřizování a provozování reklamních zařízení podle zákona č.13/1997 Sb. o pozemních komunikacích (dále jen „zákon o pozemních komunikacích“), a dále pak pro potřeby znalecké praxe za účelem posouzení vlivu reklamních zařízení pro účely zpracování znaleckých posudků, či odborných vyjádření.
Ekonomické parametry
Metodika je dostupná na vyžádání zdarma. Náklady uplatnění metodiky jsou relativně nízké, zejména ve srovnání s náklady na řešení dopadů nehod, které přímo nebo nepřímo vyplývají z nevhodně umístěných reklamních zařízení. Náklady zahrnují návrh, měření a vyhodnocení experimentu za použití vozidlového simulátoru. Odhad ceny je cca 40-80 tis. Kč + DPH, podle náročnosti scény, připravenosti 3D dat (z projektové dokumentace) a požadované mocnosti zkoumaného vzorku.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy ČR
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů