Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika měření vizuálních polí řidiče se zaměřením na reklamu v okolí silničních pozemních komunikací

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00310976" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00310976 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://revised.fd.cvut.cz/" target="_blank" >http://revised.fd.cvut.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika měření vizuálních polí řidiče se zaměřením na reklamu v okolí silničních pozemních komunikací

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika je určena pro doplňkové objektivní posouzení a kvantifikaci vizuální distrakce řidiče motorových vozidel v důsledku pasivního přitahování pozornosti vnějšími vizuálními podněty, jejichž zdrojem jsou vizuální reklamní zařízení různých typů. Předmětem předložené metodiky je definování scénářů virtuální reality pro stanovení míry distrakce vizuální pozornosti řidiče vnějšími vlivy.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology for measurement of driver visual field with a focus on advertising in the proximity of road communications

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology is aimed at additional objective evaluation and quantification of drivers’ visual distraction because of passive attention shift to external visual stimuli, namely advertising installations of various types. The suggested methodology defines virtual reality scenarios for evaluation of the extent of distraction of driver visual attention by the external stimuli.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04031752" target="_blank" >TA04031752: Působení rušivých vizuálních vlivů na bezpečnost jízdy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    2015V003

  • Číslo předpisu

    123/2015-710VV/3

  • Technické parametry

    - Rozsah 37 stran. - Metodika vznikla v rámci projektu vědy a výzkumu „Působení rušivých vizuálních vlivů na bezpečnost jízdy“ (TA04031752), v programu Alfa Technologické agentury ČR. - Metodika je určena pro posouzení již existujících reklamních zařízení, dopadu jejich změn (snížení, zvýšení výskytu), dále pro potřeby silničních správních úřadů, které povolují zřizování a provozování reklamních zařízení podle zákona č.13/1997 Sb. o pozemních komunikacích (dále jen „zákon o pozemních komunikacích“), a dále pak pro potřeby znalecké praxe za účelem posouzení vlivu reklamních zařízení pro účely zpracování znaleckých posudků, či odborných vyjádření.

  • Ekonomické parametry

    Metodika je dostupná na vyžádání zdarma. Náklady uplatnění metodiky jsou relativně nízké, zejména ve srovnání s náklady na řešení dopadů nehod, které přímo nebo nepřímo vyplývají z nevhodně umístěných reklamních zařízení. Náklady zahrnují návrh, měření a vyhodnocení experimentu za použití vozidlového simulátoru. Odhad ceny je cca 40-80 tis. Kč + DPH, podle náročnosti scény, připravenosti 3D dat (z projektové dokumentace) a požadované mocnosti zkoumaného vzorku.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy ČR

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů