Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika vizuálních polí řidiče za účasti tzv. citlivých účastníků provozu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00310980" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00310980 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://revised.fd.cvut.cz/" target="_blank" >http://revised.fd.cvut.cz/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika vizuálních polí řidiče za účasti tzv. citlivých účastníků provozu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedná se o metodiku hodnocení schopnosti řidiče reagovat na citlivé účastníky provozu, na základě této metodiky je možné vyšetřovat, zda jim řidiči při jízdě věnují dostatečnou pozornost. Citlivými účastníky provozu je myšlena vybraná podskupina zranitelných účastníků provozu na pozemních komunikacích, a to především děti, cyklisté a staří chodci. Metodika může být využita jako doplňková metodická pomůcka pro analýzu návrhů dopravních staveb dále pak pro vytvoření základních principů výcviku, zkoušek a vyhodnocení jízdy za použití pokročilého automobilového simulátoru.

  • Název v anglickém jazyce

    Methodology of driver visual field with participation of vulnerable traffic participants

  • Popis výsledku anglicky

    This is an evaluation methodology for assessment of driver ability to react to vulnerable traffic participants. Based on the given methodology, it is possible to provide an evaluation whether drivers devote sufficient attention to the specified group. Vulnerable traffic participants is a subgroup of road communication participants that comprises children, cyclists and senior pedestrians. The methodology may be as well used as an additional methodological tool for analysis of projects of road constructions, also for creation of basis for training, testing and assessment of driving using the advanced vehicle simulator.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA04031752" target="_blank" >TA04031752: Působení rušivých vizuálních vlivů na bezpečnost jízdy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    2015V004

  • Číslo předpisu

    124/2015-710-VV/4

  • Technické parametry

    - Rozsah 33 stran. - Metodika vznikla v rámci projektu vědy a výzkumu „Působení rušivých vizuálních vlivů na bezpečnost jízdy“ (TA04031752), v programu Alfa Technologické agentury ČR. - Předmětem předložené metodiky je definování scénářů virtuální reality pro hodnocení schopnosti řidiče reagovat na citlivé účastníky provozu za využití pokročilých vozidlových simulátorů a systému sledování pohledu (eyetracking).

  • Ekonomické parametry

    Metodika je dostupná na vyžádání zdarma. Náklady uplatnění metodiky jsou relativně nízké, zejména ve srovnání s náklady na řešení dopadů nehod souvisejících s citlivými účastníky silničního provozu. Snížení nehodovosti vždy přináší společnosti finanční úsporu. Náklady zahrnují návrh, měření a vyhodnocení experimentu za použití vozidlového simulátoru pro unikátní projekt. Odhad ceny je cca 40-80 tis. Kč + DPH, podle náročnosti scény, připravenosti 3D dat (z projektové dokumentace) a požadované mocnosti zkoumaného vzorku.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy ČR

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů