Impact of Roadside Advertising on Road Safety in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00312561" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00312561 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/SCSP.2017.7973847" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/SCSP.2017.7973847</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2017.7973847" target="_blank" >10.1109/SCSP.2017.7973847</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Impact of Roadside Advertising on Road Safety in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents a methodology for determination and evaluation of the influence of advertising equipment on the road traffic safety. Research is based on analysis of advertisement along the primary road network in the Czech Republic and defines individual measures to resolve identified issues. Proposed solutions are based on combination and synthesis of various methodological approaches, including statistical evaluation and analysis of traffic accidents, monitoring of traffic conflicts, psychological analysis of impact of the presence of advertising equipment on the driver in real and simulated scenarios, analysis of the number and length and the point of driver’s gaze utilizing Eye-tracking techniques and assessment of the advertising equipment as a light emitting object.
Název v anglickém jazyce
Impact of Roadside Advertising on Road Safety in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper presents a methodology for determination and evaluation of the influence of advertising equipment on the road traffic safety. Research is based on analysis of advertisement along the primary road network in the Czech Republic and defines individual measures to resolve identified issues. Proposed solutions are based on combination and synthesis of various methodological approaches, including statistical evaluation and analysis of traffic accidents, monitoring of traffic conflicts, psychological analysis of impact of the presence of advertising equipment on the driver in real and simulated scenarios, analysis of the number and length and the point of driver’s gaze utilizing Eye-tracking techniques and assessment of the advertising equipment as a light emitting object.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VH20162017003" target="_blank" >VH20162017003: Vliv reklamních zařízení na bezpečnost silničního provozu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2017 Smart Cities Symposium Prague (SCSP) - IEEE PROCEEDINGS
ISBN
978-1-5386-3825-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
IEEE Press
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
25. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000443416600021