Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of Roadside Advertising on Road Safety in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00312561" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00312561 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/SCSP.2017.7973847" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/SCSP.2017.7973847</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2017.7973847" target="_blank" >10.1109/SCSP.2017.7973847</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of Roadside Advertising on Road Safety in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a methodology for determination and evaluation of the influence of advertising equipment on the road traffic safety. Research is based on analysis of advertisement along the primary road network in the Czech Republic and defines individual measures to resolve identified issues. Proposed solutions are based on combination and synthesis of various methodological approaches, including statistical evaluation and analysis of traffic accidents, monitoring of traffic conflicts, psychological analysis of impact of the presence of advertising equipment on the driver in real and simulated scenarios, analysis of the number and length and the point of driver’s gaze utilizing Eye-tracking techniques and assessment of the advertising equipment as a light emitting object.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of Roadside Advertising on Road Safety in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a methodology for determination and evaluation of the influence of advertising equipment on the road traffic safety. Research is based on analysis of advertisement along the primary road network in the Czech Republic and defines individual measures to resolve identified issues. Proposed solutions are based on combination and synthesis of various methodological approaches, including statistical evaluation and analysis of traffic accidents, monitoring of traffic conflicts, psychological analysis of impact of the presence of advertising equipment on the driver in real and simulated scenarios, analysis of the number and length and the point of driver’s gaze utilizing Eye-tracking techniques and assessment of the advertising equipment as a light emitting object.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VH20162017003" target="_blank" >VH20162017003: Vliv reklamních zařízení na bezpečnost silničního provozu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2017 Smart Cities Symposium Prague (SCSP) - IEEE PROCEEDINGS

  • ISBN

    978-1-5386-3825-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE Press

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    25. 5. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000443416600021